استفاده از “کوسه زباله خور” در هلند+تصاویر

موبنا – به گزارش گیزمگ، این پهپاد توسط هاردمین طراحی شده و شرکت هلندی RanMarine آن را تولید کرده است. پهپاد مذکور نوعی قایق الکتریکی کوچک با چیزی شبیه ملاقه و یا به اصطلاح دهان بوده که بین دو قسمت ربات قرار گرفته است. زباله‌ها توسط دهان این دستگاه از سطح آب جمع‌آوری شده و …

موبنا – به گزارش گیزمگ، این پهپاد توسط هاردمین طراحی شده و شرکت هلندی RanMarine آن را تولید کرده است. پهپاد مذکور نوعی قایق الکتریکی کوچک با چیزی شبیه ملاقه و یا به اصطلاح دهان بوده که بین دو قسمت ربات قرار گرفته است. زباله‌ها توسط دهان این دستگاه از سطح آب جمع‌آوری شده و درون محفظه‌ای که متحرک است جای می‌گیرند. این ربات WasteShark(کوسه زباله‌خور) نام دارد.

WasteShark قابلیت کنترل کیفیت آّب، عمق و شرایط آب‌وهوایی را دارد که اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مسئولین ارسال می‌کند. پردازنده نرم‌افزاری آن نیز اجازه آموزش در مورد محیط‌زیست را به کاربر داده و در نتیجه موجب تنظیم مسیریابی بر اساس هوا و امواج خواهد شد.

استفاده از "کوسه زباله خور" در هلند+تصاویر

این پروژه مورد قبول برنامه‌های مرتبط با فناوری هلند قرار گرفته است و گروه هاردمین بزودی آزمایش‌های اولیه خود را در سواحل روتردام با دو دستگاه در اندازه‌های مختلف به نام‌های Fatboy و Slim (چاق و لاغر) انجام خواهند داد.

ریچارد امیدوار است نمونه جدیدی از این دستگاه با نیروی خورشیدی با قابلیت جمع‌آوری ۵۰۰ کیلوگرم زباله را طراحی کرده و نام آن را Great Waste Shark بنامد.

البته این ربات‌ها دارای سنسور و دوربین هستند تا در برخورد با دیگر موارد، زباله‌ها را شناسایی و جمع‌آوری کنند.
انتهای پیام

استفاده از "کوسه زباله خور" در هلند+تصاویر

استفاده از "کوسه زباله خور" در هلند+تصاویر

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا