وزارت دفاع ژاپن: برنامه ای برای همکاری با اسرئیل جهت ساخت پهپاد نداریم

موبنا –  وزارت دفاع ژاپن گزارش‌ها مبنی بر همکاری مشترک نظامی با اسرائیل در توسعه و ساخت پهپاد را رد نمود. به نوشته وبگاه «جینز» گزارش‌های مختلفی در ژاپن حکایت از همکاری این کشور با تل‌آویو در برنامه تحقیق، توسعه و تولید مشترک پهپاد و تلاش شورای امنیت ملی ژاپن در تصویب نهایی این برنامه …

موبنا –  وزارت دفاع ژاپن گزارش‌ها مبنی بر همکاری مشترک نظامی با اسرائیل در توسعه و ساخت پهپاد را رد نمود.

به نوشته وبگاه «جینز» گزارش‌های مختلفی در ژاپن حکایت از همکاری این کشور با تل‌آویو در برنامه تحقیق، توسعه و تولید مشترک پهپاد و تلاش شورای امنیت ملی ژاپن در تصویب نهایی این برنامه به میان آمده بود.

گزارش‌های قبلی از توافق همکاری آژانس لجستیک و فن‌آوری وزارت دفاع ژاپن (ATLA) با آژانس همکاری‌های صنایع صادرات جنگی وزارت جنگ اسرائیل (SIBAT) حکایت می‌کردند.

شورای امنیت ملی ژاپن حق وتوی هرگونه پیشنهاد صادرات دفاعی یا همکاری صنعتی را دارد. وزیر دفاع ژاپن نیز اخیرا خواستار افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی این کشور برای مقابله با «تهدید موشکی کره شمالی» و «اقدامات تحریک‌آمیز چین» در دریای چین شرقی شد.

وزارت دفاع ژاپن خواستار افزایش ۲.۳ درصدی بودجه نظامی شده است که در صورت تصویب نهایی، هزینه‌های نظامی این کشور به بیش از ۵ هزار و ۱۷ میلیارد ین معادل ۵۱ میلیارد و ۴۷ میلیون دلار خواهد رسید.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا