آشنایی با غم انگیزترین دیوار تاریخی جهان!

موبنا – این دیوار متصل نیست. یعنی یه سری دیوارهای درازو کوتاه و درهم برهمه که ابتدای دیوار در مشرق شانهای گوان، نانکو، ین من (در شانسی) و جیایو گوان (در گانسو) قرار گرفته. ساخت دیوار چین، قرن سوم قبل از میلاد در عهد امپراطور شی خوانگ تی از سلسله سلاطین چین ( ۲۲۱ تا …

موبنا – این دیوار متصل نیست. یعنی یه سری دیوارهای درازو کوتاه و درهم برهمه که ابتدای دیوار در مشرق شانهای گوان، نانکو، ین من (در شانسی) و جیایو گوان (در گانسو) قرار گرفته. ساخت دیوار چین، قرن سوم قبل از میلاد در عهد امپراطور شی خوانگ تی از سلسله سلاطین چین ( ۲۲۱ تا ۱۰۸ قبل از میلاد) شروع شد. یک میلیون نفر برای این کار بسیج شدن و چون شرایط کار فوق العاده سخت بود گروهی از کارگرها می رفتن و دیگه برنمی گشتن.
1__hamgardi_4
کارگرانی هم در حین ساخت کشته میشدن و جسدشون رو لای دیوار قرار میدادن. امروزه هم تو انتهای شرقی این دیوار یعنی در شان های گوان معبدی وجود داره که گفته میشه برای بانوئی به اسم مون جیان نو ساخته شده. مون جیان نو ازدواج کرد و چند روز بعد از ازدواج، همسرش رو برای ساخت این دیوار اعزام کردن. چند سالی از رفتن همسر مون جیان نو گذشت و هیچ خبری ازش نرسید.
مون جیان نو که نگران همسرش شده بود تصمیم گرفت شخصا بره و سراغش رو بگیره. مسافت زیادی رو گذروند تا به محل کار همسرش رسید ولی متاسفانه موفق نشد پیداش کنه. همکارانش گفتن احتمال اینکه شوهرش مرده باشه و جسدش لای دیوار باشه خیلی زیاده.
مون جیان نو این خبر رو که شنید روزها و شبها زیر قسمتی از دیوار می نشست و گریه می کرد تا اینکه یک شب آواز مهیبی شنید و دید دیوار شکاف برداشته. داخل شکاف جسد شوهرش رو دید و خودش رو داخل شکاف انداخت و دیگه بیرون نیومد.
امروزه این حکایت اسفناک میان مردم چین سر زبانها افتاده و سرزنشی از بیداد و ستم گذشتگان داره. گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می‌کنن، حتی سران بسیاری از کشورهای خارجی هم فرصت دیدار از این اثر بزرگ رو از دست نمیدن.
دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیون‌ ها چینی در دوره باستان چینی هاست. این اثر بعد از هزاران سال از بین نرفته و از دلربایی فناناپذیر و سمبل روحیه ملیت چینی برخورداره. سال ۱۹۸۷ میلادی دیوار چین به عنوان “سمبل ملیت چین” تو فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی هستش که از فضا قابل رویته، بارها تکذیب شده‌ ولی هنوز در باور مردم جا داره. در واقع بسیاری از پدیده‌های انسان‌ساز، به خصوص در نور شب از فضا قابل دیدن هستن اما تشخیص دیوار چین با چشم غیر مسلح از هر نقطه‌ای در مدار زمین کاملاً غیر ممکنه.

منبع : همگردی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا