پیام رییس جمهور الجزایر برای روحانی

موبنا –  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی در حاشیه هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا و در دیدار مطان العامره وزیر خارجه الجزایر گفت: ایران و الجزایر همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز بویژه بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه شرایط برای ایجاد شتاب در …

موبنا –  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی در حاشیه هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا و در دیدار مطان العامره وزیر خارجه الجزایر گفت: ایران و الجزایر همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز بویژه بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه شرایط برای ایجاد شتاب در توسعه روابط دو کشور مخصوصاً در زمینه اقتصادی فراهم است که باید از آن استفاده کرد.

5168143_495

رییس‌ جمهور اظهار امیدواری کرد حرکت جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور به نفع دو ملت آغاز شود.

روحانی همچنین با اشاره به پیچیدگی شرایط و مسایل منطقه‌ای، تصریح کرد: بی‌تردید در شرایط کنونی منطقه تقویت رایزنی‌ها و همکاری نزدیک می‌تواند در حل و فصل مسایل تأثیر گذار باشد.

نوشته های مشابه

رییس‌ جمهور در ادامه تلاش برای موفقیت اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر را مورد اشاره قرار داده و با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار نفت و قیمت عادلانه برای آن، گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک، گام‌های مؤثری در این راستا در جهت تامین منافع جمعی برداشته شود.

مطان العامره فرستاده ویژه رییس جمهور و وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار ضمن انتقال پیام شفاهی رییس‌ جمهور کشورش به دکتر روحانی، اظهار داشت: روابط و مناسبات دو کشور بر مبنای استقلال نظر بنا شده است و مصمم هستیم روابط برادرانه خود با تهران را بیش از پیش گسترش دهیم.
وزیر خارجه الجزایر گفت: تهران و الجزیره برای توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه اراده جدی دارند و الجزایر می‌تواند دروازه حضور ایران در بازار آفریقا باشد.

منبع : افکار نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا