نظارت بر ترافیک پهپادها با تور هوایی

موبنا – به گزارش انگجت، سازمان پروژه‌های تحقیقات دفاع آمریکا (دارپا) با هدف مبارزه با خطرات احتمالی دسترسی تروریست‌ها و خلافکارها به پهپادهای مقرون‌بصرفه و بهره‌برداری برای اهداف شرورانه قصد دارد از یک تور هوایی برای نقشه‌برداری از فعالیت همه پهپادهای کوچک در فضای هوایی شهری استفاده کند. این برنامه با هدف شناسایی و پیگیری …

موبنا – به گزارش انگجت، سازمان پروژه‌های تحقیقات دفاع آمریکا (دارپا) با هدف مبارزه با خطرات احتمالی دسترسی تروریست‌ها و خلافکارها به پهپادهای مقرون‌بصرفه و بهره‌برداری برای اهداف شرورانه قصد دارد از یک تور هوایی برای نقشه‌برداری از فعالیت همه پهپادهای کوچک در فضای هوایی شهری استفاده کند.

این برنامه با هدف شناسایی و پیگیری سیستم‌های هوایی کم ارتفاع و کندتر در محیط‌های شهری طراحی شده است.

درحالیکه که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در حال حاضر از آزمایشات انتقال بوریتو که بسیار مصرف‌کننده‌پسندتر هستند، برای طراحی روشی به منظور کنترل ترافیک پهپادها استفاده می‌کند، سازمان دارپا یک سیستم را در نظر دارد که می‌تواند توسط ارتش در حومه شهرها یا برای کاربردهای امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد.

این برنامه شامل شبکه‌ای از نودهای نظارتی خواهد بود که می‌توانند پهپادهای کم‌سرعت را بدون نیاز به خط مستقیم دید دنبال کنند. این نودها می‌توانند شامل هر چیزی از ابزارهای متصل گرفته تا یک پهپاد متصل شده بادوام باشند. این سیستم کم هزینه و مقیاس‌پذیر بوده و می‌تواند مناطق بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا