یک قرارداد، هزاران آلمانی را به خیابانها کشاند

موبنا –  هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به پیمان بازرگانی آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا و کانادا که از دید آنها خلاف مردم سالاری و مانع حفاظت از محیط زیست، مقررات بانکی و حق حاکمیت ملی است، در هفت شهر بزرگ آلمان و برخی شهر های اروپایی دست به تظاهرات زدند. به گزارش خبرگزاری …

موبنا –  هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به پیمان بازرگانی آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا و کانادا که از دید آنها خلاف مردم سالاری و مانع حفاظت از محیط زیست، مقررات بانکی و حق حاکمیت ملی است، در هفت شهر بزرگ آلمان و برخی شهر های اروپایی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروههای سازمان دهنده این تظاهرات در آلمان، شمار تظاهرات کنندگان را بیش از ۳۲۰ هزار نفر اعلام کردند. با این حال پلیس رقمی نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر را تخمین زده است.

افزون بر تظاهرات مردم آلمان در شهرهای بزرگی چون برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت، چند تظاهرات پراکنده دیگر هم در دیگر شهر های اروپایی از جمله وین و زالتسبورگ در اتریش و گوتنبرگ و استکهلم در سوئد برگزار شد.

اعتراض های روز شنبه در واکنش به پیمان بازرگانی آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا موسوم به «شراکت بازرگانی و سرمایه گذاری فرا اقیانوس اطلس» یا TTIP و پیمان دیگری با کانادا موسوم به توافق تجارت اقتصادی جامع یا CETA شکل گرفت. هیچ یک از این دو پیمان هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

در صورت اجرایی شدن این دو پیمان بازرگانی آزاد، بیش از ۹۷ درصد تعرفه های مالیاتی حذف خواهد شد. نگرانی اروپایی ها درباره واردات محصولات غذایی اصلاح شده ژنتیکی و ناتوانی در رقابت با شرکت های بزرگ آمریکایی و کانادایی از جمله انتقاد های مطرح شده در ماه های اخیر است

منبع :الف

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا