امارات عربی به اظهارات خطیب جمعه تهران پاسخ داد

موبنا – «”أنور قرقاش” وزیر مشاور سیاست خارجی دولت امارات به اظهارات احمد خاتمی خطیب جمعه تهران که به عربستان حمله کرد و حکامش را به خائنان حرمین شریفین توصیف کرد، پاسخ داد.» انور قرقاش در پاسخ به احمد خاتمی گفت: «خطبه جمعه تهران مشتمل به تنش افزایی با عربستان است و این مسئله صلاح …

موبنا «”أنور قرقاش” وزیر مشاور سیاست خارجی دولت امارات به اظهارات احمد خاتمی خطیب جمعه تهران که به عربستان حمله کرد و حکامش را به خائنان حرمین شریفین توصیف کرد، پاسخ داد.»
jamnewsimage23050830

انور قرقاش در پاسخ به احمد خاتمی گفت: «خطبه جمعه تهران مشتمل به تنش افزایی با عربستان است و این مسئله صلاح نیست و ایران به این تنش افزایی ادامه می دهد.»

این مقام اماراتی در ادامه گفت: «مصلحت نیست که انسان همه پل های پشت سر خود را آتش بزند و ما امیدواریم که منبرهای دینی پیام محبت و دوستی از آنها صادر شود.»

انور قرقاش در ادامه افزود: «منطقه ما امروز به عقلانیت و آرامش نیاز دارد و این مهم با احترام به حقوق کشورهای همسایه و عدم دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورها و دروی از فرقه گرایی میسر است.»

نوشته های مشابه

خاطر نشان می شود این اظهارات انور قرقاش در حالی ایراد می شود که مفتی های عربستان سعودی از جمله “عبدالعزیز آل شیخ” و “عائض القرنی” اخیرا ایرانی ها را مجوسی خواندند و کشورمان را به فتنه انگیزی متهم کرده اند.

خاتمی در بخش از خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران به رژیم آل سعود و دولت عربستان اشاره کرد و گفت: گویاترین و جامع‌ترین حرفها فرمایشات رهبری در مورد دولت عربستان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنها در تریبونهای خود بدترین اهانتها را به ملت ایران و احیاگران اسلام ناب محمدی (ص)‌ دارند، سزاوارترین جایی که باید به ارجیف آنها پاسخ داد خطبه جمعه تهران است.

وی ادامه داد: آنچه که بر عربستان حاکم است مکتب وهابیت است در عربستان از کلاس اول به کودکانشان می‌آموزند که فلان فرقه کافر هستند و باید سر بریده شوند و خون آنها هدر است و این موضوع تا دبیرستان و دانشگاه ادامه دارد و مغز آنها را به کلی شستشو می‌دهند. این تفکر است که تکفیرپرور است.

خاتمی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید قربان داعش در شرق سوریه سر ۱۹ جوان سوری را برید. ریشه این جنایات نشات گرفته از تفکر مکتب سخیف وهابیگری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: خوشبختانه اخیرا نشستی در چچن برگزار شده است که علمای اهل سنت و الازهر به صراحت اعلام کردند که وهابیت از اسلام بیگانه است و هیچ ربطی به اسلام ندارد.

وی ادامه داد:‌ آل سعود در سال ۱۱۵۷ قمری بر سر کار آمد یعنی ۲۸۰ سال قبل و نزدیک به ۳ قرن است که آل سعود فقط با وحشیگری، آدم‌کشی و غارتگری راه خود را پیش برده است. آنچه را که امروز در یمن می‌بینید برای سه قرن آل سعود به عنوان یک تابلو مشاهده کنید این جماعت اصلشان بر غارتگری و آدمکشی است.

خاتمی تصریح کرد: برای آنها منطق و استدلال اگر در موردی مجبور بشوند یک استثناست. دولت سعودی‌، دولت ضد بشر، ضد حقوق بشر، ضد قرآن و اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دولت آل سعود با رژیم صهیونیستی دوست است. در گذشته این موضوع را کتمان می‌کردند اما امروز شاهدیم که آنها علنی با یکدیگر ارتباط دارند. دشمنی آنها با اسلام بسیار روشن و آشکار است. آنها در جنگ ۳۳ روز لبنان در جنگهای غزه، پشت صحنه کمک به صهیونیستها بودند.

وی با تاکید بر اینکه سعودی ها خائن‌الحرمین شریفین هستند گفت: امیدواریم جهان اسلام به همین زودی جشن سقوط آل سعود را بگیرد.

منبع : جام نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا