پنتاگون: وزیر اطلاعات داعش به هلاکت رسید

موبنا – پنتاگون اعلام کرد که وائل که عضوی از شورای ارشد رهبری داعش بوده در تاریخ هفت سپتامبر (۱۷ شهریور) هدف بمباران هوایی قرار گرفته است. در بیانیه کوک آمده است که وائل ناظر بر فرآیند تولید ویدئوهای تبلیغاتی هولناک داعش و از اعضای نزدیک به ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش بوده است. داعش …

موبنا – پنتاگون اعلام کرد که وائل که عضوی از شورای ارشد رهبری داعش بوده در تاریخ هفت سپتامبر (۱۷ شهریور) هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.
در بیانیه کوک آمده است که وائل ناظر بر فرآیند تولید ویدئوهای تبلیغاتی هولناک داعش و از اعضای نزدیک به ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش بوده است.
داعش ۳۰ اوت گذشته (۹ شهریور) بر شایعات کشته شدن عدنانی صحه گذاشته بود. وزارت دفاع آمریکا در آن زمان مدعی شد که عدنانی در حمله جنگنده های ائتلاف به هلاکت رسیده اما روسیه همزمان اعلام کرد که وی هدف بمب افکن های سوخو ۳۴ روسی قرار گرفته است.
گفتنی است که بر اساس توافق میان «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه، آتش بس در سوریه از دوشنبه گذشته مصادف با عید قربان آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.
در صورت تداوم آتش بس به مدت یک هفته و دسترسی گروه های امدادی به مردم نیازمند سوری، واشنگتن و مسکو برای هدف قرار دادن گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره همکاری می کنند.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا