درآمد کودکان کار روزانه چقدر است؟

موبنا – حبیب الله مسعودی فرید؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۶ ماهه گذشته با همکاری ۱۷ سازمان مردم نهاد موفق به شناسایی و ساماندهی هزار و ۳۷۰ کودک کار و خیابانی شدیم. وی افزود: ساماندهی و شناسایی این کودکان بر عهده سازمان های مردم نهاد بوده و سازمان بهزیستی کشور نیز …

موبنا – حبیب الله مسعودی فرید؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۶ ماهه گذشته با همکاری ۱۷ سازمان مردم نهاد موفق به شناسایی و ساماندهی هزار و ۳۷۰ کودک کار و خیابانی شدیم.

وی افزود: ساماندهی و شناسایی این کودکان بر عهده سازمان های مردم نهاد بوده و سازمان بهزیستی کشور نیز نظارت هایی را داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جمع آوری ۴۰۰ کودک از سطح شهر تهران از ابتدای طرح جمع آوری کودکان طی یک ماه اخیر اظهار کرد: با همکاری سازمان بهزیستی کشور طی یک ماه اخیر نسبت به شناسایی و ساماندهی ۴۰۰ کودک کار و خیابان اقدام شده و این کودکان به مراکز روزانه و یا شبانه سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده شده اند.

مسعودی فرید با تاکید بر سرپرست داشتن ۹۰ درصد از کودکان کار و خیابانی تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و بررسی وضعیت کودکان کار و خیابانی، مشخص شد که ۹۰ درصد از این کودکان دارای خانواده بوده و تنها ۱۰ درصد از آنها که بیشتر جزو کودکان اتباع بیگانه به شمار می آیند بی سرپرست هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار و خیابانی از شهرستان های محروم وارد تهران می شوند اذعان کرد: تعداد قابل توجهی از کودکان خیابانی از استان ها و شهرستان های محروم از جمله استان سیستان و بلوچستان به تهران می آیند.

معاون امور و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: خانواده های محروم با هدف تکدی گری وارد شهر تهران شده و به این خاطر که فرصت ها برای تکدی گری در پایتخت فراهم است، در آمد قابل توجهی نیز دارند.

مسعودی فرید در پاسخ به این پرسش که درآمد هر یک از کودکان کار و خیابان در طول شبانه روز چه میزان است؟، گفت: بر اساس مطالعاتی که داشتیم مشخص شد کودکان کار و خیابان روزانه ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان درآمد دارند و می توان میانگین درآمد کودکان کار را ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی از مذاکرات صورت گرفته میان سازمان بهزیستی با شهرداری تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: برای ساماندهی کودکان کار و خیابان که از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند نیازمند تاسیس ۲۰ مرکز جدید نگهداری از کودکان هستیم و درخواست خود مبنی بر تحویل مکان از شهرداری تهران را به این نهاد ارائه کرده ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری ها است و شهرداری تهران نیز در این زمینه باید با سازمان بهزیستی همکاری داشته باشد.

منبع:افکار نیوز

دکمه بازگشت به بالا