فشار حقوقی روزنامه‌نگاران به اف بی آی برای افشای نحوه هک آیفون

موبنا – به گزارش دیجیتال ترندز، گفته می شود پلیس آمریکا برای هک کردن گوشی آیفون ۵ سی متعلق به عامل حملات تروریستی سن برناردینو از یک شرکت صهیونیستی کمک گرفته، اما حاضر به افشای جزییات این همکاری نیست. حال شاکیان اف بی آی می خواهند بدانند هک شدن این گوشی چگونه صورت گرفته و …

موبنا – به گزارش دیجیتال ترندز، گفته می شود پلیس آمریکا برای هک کردن گوشی آیفون ۵ سی متعلق به عامل حملات تروریستی سن برناردینو از یک شرکت صهیونیستی کمک گرفته، اما حاضر به افشای جزییات این همکاری نیست.

حال شاکیان اف بی آی می خواهند بدانند هک شدن این گوشی چگونه صورت گرفته و دقیقا چه فردی این گوشی را هک کرده است.

از جمله رسانه ها و خبرگزاری هایی که به همین دلیل از اف بی آی به دادگاه شکایت کرده اند می توان به خبرگزاری آسوشیتدپرس، Vice Media و Gannett‌اشاره کرد.

در بخشی از این شکایت آمده است: خرید فناوری هک آیفون و دسترسی به داده های ذخیره شده بر روی این گوشی با استفاده از فناوری مذکور، موید وجود یک آسیب پذیری امنیتی جدی افشانشده در یکی از محبوب ترین محصولات مصرفی جهان است.

پلیس فدرال آمریکا بعد از به دست آوردن گوشی آیفون عامل تیراندازی در سن برناردینو از اپل خواست تا ابزاری برای هک ان در اختیار اف بی آی قرار دهد. اما اپل از این کار امتناع کرد تا رویه ای غلط را به وجود نیاورد. در نتیجه اف بی آی با همکاری شرکتی ثالث موفق شد به داده های مورد نظرش دست یابد.

موسسات خبری می گویند مهم است که اپل هم از شیوه انجام این هک مطلع شود تا بتواند حفره عامل موفقیت این هک را رفع کند و از سرقت اطلاعات میلیون ها کاربر آیفون جلوگیری کند. آنها از اختصاص بودجه عمومی و دولتی به این کار نیز ناراضی هستند و معتقدند مبنای قانونی برای این کار وجود ندارد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا