چگونه از کلاهبرداری‌های حراجی اینترنتی جلوگیری کنیم؟

موبنا – سید غلامرضا حسینی با اشاره به توصیه‌های انتظامی و پیشگیرانه از جرائم در فضای سایبری اظهار کرد: فروشگاه‌های معتبر مشخصات واقعی را به طور دقیق در وب سایت خود درج می‌کنند. وی با اشاره به اینکه همواره از سایت‌هایی خرید انجام شود که حتما نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند، افزود: فروشگاه‌های معتبر …

موبنا – سید غلامرضا حسینی با اشاره به توصیه‌های انتظامی و پیشگیرانه از جرائم در فضای سایبری اظهار کرد: فروشگاه‌های معتبر مشخصات واقعی را به طور دقیق در وب سایت خود درج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همواره از سایت‌هایی خرید انجام شود که حتما نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند، افزود: فروشگاه‌های معتبر معمولاً نحوه دریافت و پرداخت وجه مختلفی دارند که پرداخت آنلاین و پرداخت از طریق پست از جمله این نمونه‌ها است.

رییس پلیس فتای استان، ادامه داد: علاوه بر خرید از وب سایت‌های قابل اعتماد، از امنیت سیستم یا رایانه‌ای که از آن خرید آنلاین خود را انجام می‌دهید نیز مطمئن باشید.

حسینی با تاکید بر اینکه در پرداخت‌های آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی باید به دستورالعمل‌های امنیتی آن توجه شود، تصریح کرد: در هنگام خرید از این فروشگاه‌ها قبل از پرداخت هزینه محصول با فروشنده تماس گرفته و سوالاتی برای رفع ابهامات پرسیده شود.

وی یادآور شد: همچنین برای امنیت بیشتر اطلاعاتی راجع به سابقه فروشنده به دست آورده و آن را مورد بررسی قرار دهید.

رییس پلیس فتای استان، با اشاره به اینکه اطمینان حاصل کنیدکه روش‌های گارانتی کردن، پس دادن کالا و بازپرداخت پول برای شما قابل درک و واضح است، اظهارکرد: در صورتی که فروشنده تنها پرداخت پول به صورت نقدی و یا از طریق خطوط مخابراتی را می‌پذیرد، با احتیاط عمل کنید.

حسینی از هموطنان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس به ما گزارش دهند.

 منبع: ایسنا 
دکمه بازگشت به بالا