انتخاب یک قربانی جنسی داعش به عنوان سفیر حسن‌نیت سازمان ملل

موبنا – به گزارش خبرگزاری فرانسه، نادیا مراد باسی طه، دختر ۲۳ ساله عراقی پس از انتخاب به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل خواستار برقراری عدالت برای قربانیان حملات داعش شد و حملات ۲۰۱۴ داعش علیه ایزدی‌ها را نسل کشی خواند. وی در اوت ۲۰۱۴ توسط نیروهای داعش از خانه‌اش در روستایی در نزدیکی …

موبنا – به گزارش خبرگزاری فرانسه، نادیا مراد باسی طه، دختر ۲۳ ساله عراقی پس از انتخاب به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل خواستار برقراری عدالت برای قربانیان حملات داعش شد و حملات ۲۰۱۴ داعش علیه ایزدی‌ها را نسل کشی خواند.
57352270
وی در اوت ۲۰۱۴ توسط نیروهای داعش از خانه‌اش در روستایی در نزدیکی شهر سنجار در شمال عراق ربوده شده و در طول اسارتش بارها مورد تجاوز و تعرض جنسی نیروهای داعش قرار گرفت و چندین بار فروخته شد. نادیا پس از سه ماه توانست در موصل از دست داعش فرار کند و خود را مخفیانه به اقلیم کردستان عراق برساند.

او با شرح دوران اسارتش ادامه داد: من در آنجا تنها نبودم اما شاید خوش شانس بودم که توانستم راهی برای فرار پیدا کنم، بسیاری نتوانسته‌اند از دست داعش فرار کنند.

مراد در ادامه خواستار آزادی ۳۲۰۰ زن و دختر ایزدی شد که در حال حاضر به عنوان برده جنسی در دست داعش اسیر هستند.

وی به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل فعالیت‌هایش بر افزایش آگاهی درباره وضعیت قربانیان قاچاق انسان به خصوص درباره پناهجویان، زنان و دختران متمرکز خواهد شد.

هم چنین در حالیکه رهبران جهان در سازمان ملل برای برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان گردهم خواهند آمد، عراق و انگلیس روز دوشنبه کمپین خود را برای پیگیری جرایم انجام شده توسط داعش آغاز می کنند.

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق که خود از کردهای شمال این کشور است از انتخاب نادیا به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل استقبال کرده و تاکید کرد که باید به رنج‌های مردم عراق اهمیت بیشتری داده شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا