یک روش آسان‌تر برای برداشتن تومور خوش‌خیم گوش

موبنا – “نوروم آکوستیک” از تومورهای غیرسرطانی هستند که می‌توانند روی شنوایی و تعادل تاثیر بگذارند و برداشتن این تومورهای خوش خیم، نیازمند به برداشتن بخشی از استخوان جمجمه فرد مبتلاست. اما به نظر می رسد که به تازگی متخصصان علوم پزشکی در تگزاس به روشی آسانتر برای برداشتن این تومور دست یافته‌اند. پزشکان مرکز …

موبنا – “نوروم آکوستیک” از تومورهای غیرسرطانی هستند که می‌توانند روی شنوایی و تعادل تاثیر بگذارند و برداشتن این تومورهای خوش خیم، نیازمند به برداشتن بخشی از استخوان جمجمه فرد مبتلاست.

اما به نظر می رسد که به تازگی متخصصان علوم پزشکی در تگزاس به روشی آسانتر برای برداشتن این تومور دست یافته‌اند.

پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌غربی یک شیوه غیرتهاجمی را برای حذف این تومورها انجام داده‌اند به گونه‌ای که دیگر نیازی به برداشتن استخوان‌ در اطراف گوش نیست و همین روش می تواند یک راه‌حل آسانتر برای درمان این بیماری نادر باشد.

تومورهای “نوروم آکوستیک” که در هر ۱۰۰ هزار نفر حدود چهار نفر به آن مبتلا می شوند تومورهای خوش‌خیمی در گوش میانی هستند که به کندی رشد می کنند و روی اعصاب شنوایی و تعادلی تاثیر گذاشته و موجب ناشنوایی و سرگیجه می شوند.

به گزارش یونایتدپرس، در روش درمانی استاندارد بخش بزرگی از جمجمه برداشته می‌شود تا جراحان بتوانند تومور را پیدا کرده و آن را بردارند. این شیوه درمان هم طولانی است و هم برای ریکاوری بیمار پس از جراحی زمان طولانی‌تری لازم است.

اما در روش جدید جراحان یک شکاف کوچک در کانال گوش ایجاد کرده و با استفاده از یک دوربین کوچک نصب شده روی آندوسکوپ، محل تومور را یافته و آن را برمی‌دارند.

به این ترتیب بیمار نیز درد کمتری را احساس کرده و سریعتر از روش قبلی پس از اتمام جراحی بهبود پیدا می‌کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا