طراحی فناوری پوشیدنی برای بیماری هانتینگتون

موبنا – به گزارش رویترز، هانتینگتون (huntington) نوعی بیماری ژنتیکی است که به علت نقص در ژن و کروموزوم شماره ۴ ایجاد می‌شود. هانتینگتون بیماری ارثی است که سبب تخریب سلول‌های عصبی در مغز شده و در نهایت به کاهش تدریجی در کنترل حرکت، شناخت و ثبات روانی منجر می شود. هیچ داروی تائید شده‌ای …

موبنا – به گزارش رویترز، هانتینگتون (huntington) نوعی بیماری ژنتیکی است که به علت نقص در ژن و کروموزوم شماره ۴ ایجاد می‌شود. هانتینگتون بیماری ارثی است که سبب تخریب سلول‌های عصبی در مغز شده و در نهایت به کاهش تدریجی در کنترل حرکت، شناخت و ثبات روانی منجر می شود.

هیچ داروی تائید شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد و تنها درمان‌هایی برای کمک به کنترل کردن علائم آن تولید شده است. بیماران معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ سال پس از ابتلا، تسلیم بیماری می‌شوند.

شرکت اینتل این فناوری را به عنوان بخشی از یک مطالعه هانتینگتون استفاده خواهد کرد که در حال حاضر در اواسط مراحل اجرایی خود قرار دارد.

بیماران از یک تلفن هوشمند استفاده کرده و یک ساعت هوشمند مجهز به فناوری حسگر را خواهند پوشید که بطور مداوم عملکرد و حرکات آن‌ها را می‌سنجد.

داده‌های این دستگاه بطور بی‌سیم به یک پلت‌فرم مبتنی بر رایانش ابری ساخت شرکت اینتل منتقل خواهد شد که فورا به صورت نمراتی برای برای ارزیابی شدت علائم حرکتی ترجمه می‌شوند.

در سالهای اخیر شرکت‌های فناوری مانند الفبت، اپل و گوگل به همکاری با شرکتهای پزشکی و دارویی برای درک بهتر از بیماری‌ها پرداخته‌اند. برای مثال شرکت الفبت با همکاری شرکت داروسازی سوئیسی نووارتیس در حال کار بر روی یک لنز تماسی است که با حسگر گلوکز خود به نظارت بر قند خون دیابتی‌ها خواهد پرداخت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا