نوزادانی که با وزن کم متولد می‌شوند، کمتر ورزش می‌کنند

موبنا – به‌ گزارش سایت MNT، در مطالعاتی که در انجمن تحقیقات پزشکی آمریکا انجام شده است، مشخص شد که کودکانی که با وزن کم متولد می‌شوند در آینده فعالیت فیزیکی کمتری دارند. در این مطالعات ۲ هزار و ۷۳۹ نوزاد مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد نوزادانی که وزن کمی دارند در مدرسه …

موبنا – به‌ گزارش سایت MNT، در مطالعاتی که در انجمن تحقیقات پزشکی آمریکا انجام شده است، مشخص شد که کودکانی که با وزن کم متولد می‌شوند در آینده فعالیت فیزیکی کمتری دارند.

در این مطالعات ۲ هزار و ۷۳۹ نوزاد مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد نوزادانی که وزن کمی دارند در مدرسه کارایی بدنی پایین‌تر از متوسط دارند و علاقه زیادی به شرکت در فعالیت‌های ورزشی ندارند وبه نوعی تنبل‌تر هستند، این تاثیر حتی در میانسالی و سالمندی نیز با خود باقی می ماند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما می دانیم که ورزش مداوم در زندگی فواید زیادی برای فرد دارد و باعث طولانی‌تر شدن عمر افراد می‌شود. بنابراین والدین، پزشکان و مربیان باید بدانند افرادی که با وزن کم متولد می‌شوند نیاز به حمایت دارند تا در طول زندگی خود به اندازه کافی ورزش کنند. البته در این مطالعات مسائل اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته شده‌اند و ممکن است که این فاکتورها بر میزان فعالیت فرد تاثیر بگذارند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا