رفسنجانی‌ها، ثبت ملی پسته را جشن گرفتند

موبنا – در این مراسم که جمعی از مسوولان استانی و شهرستان و همچنین مردم رفسنجان حضور داشتند با حضور مدیرکل پست استان کرمان از تمبر ثبت ملی پسته رونمایی شد. فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: شهرستان رفسنجان ترکیبی از منابع و ذخیره‌های زیادی است که در رأس آن منابع انسانی قرار دارد. …

موبنا – در این مراسم که جمعی از مسوولان استانی و شهرستان و همچنین مردم رفسنجان حضور داشتند با حضور مدیرکل پست استان کرمان از تمبر ثبت ملی پسته رونمایی شد.

فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: شهرستان رفسنجان ترکیبی از منابع و ذخیره‌های زیادی است که در رأس آن منابع انسانی قرار دارد.

حمید ملانوری با اشاره به ثبت ملی پسته رفسنجان در دهم شهریور افزود: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان رفسنجان بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته با ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته است و بیشترین ارقام پسته در این شهرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیر باز محصول ارز آور پسته در رفسنجان تولید می شده و همچنان این شهرستان در تولید این محصول پیشگام است که نمونه آن درخت پسته۱۵۰۰ ساله و تعدادی درختان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله وجود دارد.

فرماندار رفسنجان در ادامه به برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه به مدت شش روز اشاره کرد و گفت: روز گذشته این همایش با افتتاحیه جشنواره ملی بازیهای بومی محلی در محل مجموعه ورزشی دانشگاه ولی عصر آغاز به کار کرد.

ملانوری بیان کرد: این همایش در شش روز کاری خود تلاش خواهد کرد تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حول محور اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد عدالت محور و اقتصاد مردمی، رفسنجان را با وضعیت فعلی به کشور و جهان معرفی کند.

وی ابراز کرد: در رفسنجان ۳۳ مرکز نگهداری اسب و ۳۳ هزار راس اسب وجود دارد که می تواند که قابلیت خوب در حوزه فراهم آمدن زمینه های ورزش، فرهنگ و اشتغال را دارا می باشد.در همایش رفسنجان تدبیر و توسعه جشنواره زیبایی های اسب رفسنجان اجرا خواهد شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه این شهرستان دارای موقعیت جغرافیایی ویژه‌ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی است، افزود: بزرگ‌ترین خانه خشتی دنیا در این شهرستان با ۱۴ هزار متر مربع مساحت و هفت هزار مترمربع زیربنا در حال مرمت است که دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا