محرومیت مشمولان غایب از وام بانکی

موبنا – سرهنگ پاسدار «ابراهیم آژدن» اظهار کرد: افراد بسیار زیادی پیامک‌هایی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی‌شان از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت کرده‌اند که این افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +۱۰) مراجعه و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند. وی با بیان این‌که ثبت درخواست‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی هم‌چنان …

موبنا – سرهنگ پاسدار «ابراهیم آژدن» اظهار کرد: افراد بسیار زیادی پیامک‌هایی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی‌شان از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت کرده‌اند که این افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +۱۰) مراجعه و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

وی با بیان این‌که ثبت درخواست‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی هم‌چنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر برای ثبت درخواست معافیت از خدمت، طرح جریمه مشمولان غایب یا اعزام به سربازی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی استان ادامه داد: متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب نیز با توجه به فرصتی که برای تعیین تکلیف مشمولان غایب و تمدید آن تا ۲۰ شهریور ماه به وجود آمده، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که گروهی از مشمولان غایب درخواست ثبت‌نام در طرح مذکور را دارند، اوایل مهر مرحله بعدی زمان ثبت‌نام جریمه مشمولان غایب اعلام می‌شود، اما برای کسانی که پیامک تعیین تکلیف ارسال شده باید به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

نوشته های مشابه

آژدن با بیان این‌که قانون محدودیت‌هایی را برای مشمولان غایب در نظر گرفته است، گفت: تاکنون امکان نظارت به اعمال این محدودیت‌ها به صورت جدی وجود نداشته اما با اقدامات انجام گرفته از این پس مشمولان غایب برای انجام برخی امور خود با محدودیت مواجه شده و به مرور زمان نیز این محدودیت‌ها مطابق قانون افزایش می‌یابد.

وی افزود: منع استخدام دولتی و خصوصی، اخذ گذرنامه، ارائه خدمات بانکی و.. از مواردی است که مشمولان غایب با محدودیت مواجه می‌شوند و حتی ممکن است گذر زندگی را بر آن‌ها سخت کند.

وی تأکید کرد: هماهنگی‌های لازم توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا با بانک مرکزی، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی به عمل آمده تا در آینده نزدیک ارائه خدماتی هم‌چون تسهیلات بانکی، دریافت مستمری و بیمه بیکاری برای مشمولان غایب متوقف شود.

معاون وظیفه عمومی استان در پایان درباره افرادی که خدمت دوره ضرورت خود را گذرانده‌اند، اما نسبت به تعویض کارت قدیمی خود به هوشمند اقدام نکرده‌اند، گفت: برای این دسته از افراد پیامک‌هایی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خود ارسال شده، این اشخاص لازم است با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +۱۰) نسبت به تعویض کارت و ثبت اطلاعات خود در سامانه وظیفه عمومی اقدام کنند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا