دیدار وزیر ارتباطات کشور از شرکت نوکیا

موبنا – “محمود واعظی” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار از شرکت نوکیا با بیان اینکه بازار ایران، تنها بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نیست، بر بازنگری سیاست ایران در حضور شرکت های خارجی در کشور، تاکید کرد. وی ضمن مذاکره با مقامات شرکت نوکیا با توجه به سابقه طولانی حضور این شرکت …

موبنا – “محمود واعظی” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار از شرکت نوکیا با بیان اینکه بازار ایران، تنها بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نیست، بر بازنگری سیاست ایران در حضور شرکت های خارجی در کشور، تاکید کرد.
وی ضمن مذاکره با مقامات شرکت نوکیا با توجه به سابقه طولانی حضور این شرکت در فعالیت های اقتصادی و صنعتی با شرکت های مخابراتی و ارتباطی کشور ایران از آخرین دستاوردهای تکنولوژی این شرکت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آورد.
واعظی با اعلام اینکه که ما از شرکت هایی که مایل به انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه های مشترک و بومی سازی تولیدات برای بازارهای منطقه ای و کشور باشد استقبال می کنیم اظهار کرد: با توجه به سابقه و تجربه طولانی شرکت نوکیا در بازار ایران در جهت توسعه این همکاری، لازم است که نوکیا بتواند با همکاری و حمایت های دولت فنلاند نسبت به تامین منابع مالی پروژه های مورد نظر با شرکت های دولتی و خصوصی حوزه ICT از جمله اپراتورهای فعال ایرانی با لحاظ شاخصه های تعیین شده در کشور، برای سرمایه گذاری اقدام کند.
وی تاکید کرد: بازار ایران صرفا بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نبوده و در فضای ایجاد شده و استقبال شرکت های معتبر متقاضی در حوزهICT ، بازنگری در سیاست های شرکت های مذکور و ایجاد ارزش افزوده از جمله بومی سازی تولید با مشارکت متخصصان و نیروی کار داخلی ایران، یک ضرورت به حساب می آید.
در این دیدار و با حضور وزرای ارتباطات ایران و فنلاند، تفاهم نامه همکاری میان نمایندگان کنسرسیوم ایرانی دارندگان مجوز فرکانس ارتباطات ثابت نسل چهارم ( TDD-LTE ) و شرکت فنلاندی نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در کشور، منعقد شد.
قرار است براساس این تفاهم‌نامه، کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیاتک از دانش فنی و راهکارهای نوکیا برای ارائه سرویس TDD-LTE در کشور استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا