افزایش نرخ بروز دیابت بارداری در تابستان

موبنا – محققان سوئدی در گزارش خود اعلام کردند نرخ بروز دیابت بارداری از ۳ درصد در ماه اسفند به ۶ درصد در ماه تیر افزایش می یابد. محققان تاکید دارند تمامی زنان، با پیشینه یا بدون سابقه دیابت بارداری، باید میزان قند خون شان را در طول بارداری بدون توجه به فصل کنترل کنند. …

موبنا – محققان سوئدی در گزارش خود اعلام کردند نرخ بروز دیابت بارداری از ۳ درصد در ماه اسفند به ۶ درصد در ماه تیر افزایش می یابد.

محققان تاکید دارند تمامی زنان، با پیشینه یا بدون سابقه دیابت بارداری، باید میزان قند خون شان را در طول بارداری بدون توجه به فصل کنترل کنند.

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، بالغ بر ۹.۲ درصد بارداری ها تحت تاثیر دیابت بارداری هستند.

این مطالعه جدید شامل بیش از ۱۱۵۰۰ زن بود و سرپرستی تحقیق بر عهده دکتر آناستازیا کاتاسارو از دانشگاه لوند سوئد بود. تیم وی، الگوهای فصلی بروز نرخ دیابت بارداری و همچنین نوسانات مربط به سرعت توانایی بدن زنان در فرآوری سریع قند مصرفی را پیگیری کرد.

از تمامی زنان در طول بارداری شان و در طول هفته ۲۸اُم آزمایش استاندارد دیابت گرفته شد. به گفته تیم تحقیق، حدود ۵۰۰ زن مبتلا به دیابت بارداری شده بودند.

محققان دریافتند فراوانی فصلی دیابت بارداری با گرم شدن هوا افزایش می یابد (از ۳.۳ درصد در بهار به ۵.۵ درصد در طول تابستان).

نتایج آزمایش مقاومت گلوکز در زنان نیز نشان داد که سطح قند خون با افزایش دما بالا می رود.

در مجموع این مطالعه نشان می دهد در طول ماه های تابستان، سطح قند خون زنان بالاتر است و نرخ ابتلا به دیابت بارداری در مقایسه با ماه های زمستان ۵۱ درصد بیشتر است.

به گفته محققان، دلیل این شرایط می تواند این باشد که دمای گرم تر بر ترکیب خون در حال جریان تاثیر گذاشته و موجب افزایش سطح قند خون می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا