برزیل صفر – ایران ۵/ تحقیر میزبان توسط ستاره‌های فوتبال هفت نفره + عکس

موبنا – تیم ملی فوتبال ۷ نفره ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پارالمپیک ریو، از ساعت ۱۹ به وقت محلی در ورزشگاه دئودور به مصاف برزیل رفت که در پایان این بازی جذاب ایران با ارائه یک نمایش هوشمندانه ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال صعود کرد. ایران در این بازی با ترکیب …

موبنا – تیم ملی فوتبال ۷ نفره ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پارالمپیک ریو، از ساعت ۱۹ به وقت محلی در ورزشگاه دئودور به مصاف برزیل رفت که در پایان این بازی جذاب ایران با ارائه یک نمایش هوشمندانه ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال صعود کرد.
ایران در این بازی با ترکیب بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف‌الله جنگجو، فرزاد مهری، حسین تیزبر، مهدی جمالی و رسول آتش‌افروز به میدان رفت.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد برزیل با حمایت هوادارانش بازی را هجومی آغاز کرد و در ده دقیقه نخست سه موقعیت خوب برای گلزنی داشت که با درخشش دروازه‌بان و دو مدافع ایران این شانس‌ها برای میزبان از دست رفت. در یکی از این حملات دروازه‌بان ایران توپ نخست را دفع کرد اما رستگاری توپ بعدی را از روی خط دروازه بیرون کشید تا آه از نهاد ۶ هزار هوادار برزیلی بلند شود.
ایران در این دقایق دل به ضدحملات بسته بود و حضور تیزبر و آتش افروز از ابتدا در ترکیب مشخص کرد که الله‌مانی سرمربی تیم ملی در این بازی برنامه خاصی برای ضدحملات دارد.
در دقیقه ۱۴ و روی یک ضدحمله هوشمندانه از سوی تیم ملی آتش‌افروز دروازه برزیل را باز کرد تا نیمکت تیم ملی و معدود ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه خوشحال شوند.
در ادامه باز هم برزیل بود که توپ و میدان را در اختیار داشت اما سمت چپ دفاع این تیم روی ضدحملات کاملا آسیب‌پذیر نشان داد تا جایی که بازیکنان ایران با دیدن فضای خالی در این سمت زمین یک بار دیگر آتش‌افروز را صاحب توپ کردند که او با یک پاس خوب در مقابل دروازه برزیل زمینه گلزنی برای مهدی جمالی را فراهم کرد تا او دروازه خالی تیم میزبان را به راحتی باز کند و ایران با دو گل پیش بیفتد.

برزیل صفر - ایران 5/ تحقیر میزبان توسط ستاره‌های فوتبال هفت نفره + عکس

برزیل صفر - ایران 5/ تحقیر میزبان توسط ستاره‌های فوتبال هفت نفره + عکس

در آغاز نیمه دوم جاسم بخشی به جای آتش‌افروز که یک کارت زرد گرفته بود به میدان آمد.
۷ دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که فرزاد مهری با حرکت خوب خود در میانه زمین ضدحمله دیگری را ترتیب داد و با اشتباه مدافع برزیل گل سوم را به ثمر رساند.
این داستان برای گل‌های بعدی هم تکرار شد. برزیلی‌ها برای جبران گل‌های خورده با تمام قوا حمله می‌کردند اما هر بار در ضدحمله آسیب‌پذیر نشان می‌دادند و ایران دو بار دیگر بوسیله حسین تیزبر و مهدی جمالی به گل رسید تا شاگردان الله‌مانی نمایش عالی خود را مقابل برزیل آن هم در خانه این تیم تکمیل کرده باشند.
تیم ملی فوتبال هفت نفره با تحقیر برزیل در خانه‌اش فینالیست شد و باید در دیدار نهایی برابر اوکراین به میدان برود که امروز در بازی نخست نیمه نهایی با ۴ گل هلند را شکست داده بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا