رشد ۳ برابری بازار ICT کشور تا ۵ سال آینده

موبنا، لیلا محمدنظامی – برات قنبری امروز سه شنبه در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای سرویس های جدید و شبکه های اجتماعی، پیش بینی کرد که با ادغام شرکتهای مخابرات استانی، سازماندهی جدید در حوزه سرویس های مخابراتی ایجاد شود. وی با …

موبنا، لیلا محمدنظامی – برات قنبری امروز سه شنبه در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای سرویس های جدید و شبکه های اجتماعی، پیش بینی کرد که با ادغام شرکتهای مخابرات استانی، سازماندهی جدید در حوزه سرویس های مخابراتی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی دیگر فضای تهدید نیست، اظهار داشت: فضای مجازی به سمت ایجاد فرصت در جهت توسعه اقتصادی در حرکت است. براین اساس برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی در این بخش، نیازمند تحول شرکت مخابرات ایران هستیم.
قنبری ادامه داد: مخابرات در کنار برنامه های اقتصاد مقاومتی باید به سمت فناوریهای نوین نیز حرکت کند و در این راه، چاره ای جز یکپارچگی شرکتهای مخابرات استانی با مخابرات ایران نبود.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در مورد انحلال شرکت همراه اول و ادغام آن در شرکت مخابرات ایران نیز تاکید کرد: این ادغام به معنای ازدست رفتن برند همراه اول نیست و از سال ۹۷ قصد داریم در جهت یکپارچه سازی بخش تلفن ثابت و همراه، مدیریت مخابرات و همراه اول را یکپارچه کنیم. در این تصمیم حقوق سهامداران این شرکت به صورت قانونی حفظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه شبکه مخابراتی کشور باید برمبنای IP تعریف شود، اضافه کرد: در اجرای این هدف، نمی توان به صورت جزیره ای حرکت کرد. از این رو ضروری است که با ادغام شرکتها، به سمت توسعه یکپارچه حرکت کنیم.
وی گفت: این تصمیم برمبنای درخواست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اجرایی شده است و آثار مثبت آن در سال ۹۶ مشخص خواهد شد. شرکت مخابرات ایران بر حفظ ارزش حقوق سهامداران پایبند است و ادغام شرکتهای استانی خدشه ای به حقوق سهامداران وارد نمی کند.
در پایان قنبری با تاکید براینکه بازار ICT در حال رشد است، ادامه داد: پیش بینی می شود که بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا ۵ سال آینده ۳ برابر فعلی رشد کند و ارزش این بازار ۳۵ هزار میلیارد تومانی به نزدیک ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا