۴۰ درصد کودکان آمریکایی دود سیگار استنشاق می‌کنند

موبنا – در این مطالعه آمده است اگرچه تعداد مردم آمریکا که سیگار مصرف می‌کنند کاهش قابل توجهی داشته اما همچنان از هر ۱۰ کودک در این کشور چهار نفر در معرض دود سیگار هستند چرا که استعمال این ماده دخانی در مکان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی رایج است. در این بررسی‌ آمده است بیش …

موبنا – در این مطالعه آمده است اگرچه تعداد مردم آمریکا که سیگار مصرف می‌کنند کاهش قابل توجهی داشته اما همچنان از هر ۱۰ کودک در این کشور چهار نفر در معرض دود سیگار هستند چرا که استعمال این ماده دخانی در مکان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی رایج است.

در این بررسی‌ آمده است بیش از دو سوم کودکان سیاه پوست و بیش از یک سوم کودکان سفید پوست آمریکایی در معرض دود سیگار قرار دارند. همچنین محققان توصیه می‌کنند لازم است اقدامات بیشتری برای دور کردن افراد از مصرف سیگار انجام شود که از آن جمله می‌توان به افزایش مالیات اختصاص یافته به سیگار، ممنوعیت استعمال آن در مکان‌های عمومی و اختصاص بودجه به برنامه مقابله با مصرف تنباکو اشاره کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: تنها ۱۵ درصد از مردم آمریکا سیگار مصرف می‌کنند اما به گفته محققان استنشاق دود سیگار به خصوص در خارج از محیط خانه علت اصلی قرار گرفتن مردم در معرض دود سیگار است.

به گفته محققان آمریکایی، ابتلا به فشارخون بالا و دیگر علائم بیماری‌های قلبی – عروقی با قرار گرفتن در معرض دود سیگار مرتبط است اگرچه این تاثیرات با گذشت زمان ظاهر می‌شود.

نوشته های مشابه

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ نیز نشان می‌دهد در ۴۱ درصد کودکان سه تا ۱۱ سال و ۳۴ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال سطح قابل تشخیصی از کوتینین وجود دارد که نشانه‌ای از قرار گرفتن فرد در معرض دود مواد دخانی است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا