کسادی کار لوازم‌التحریر فروشان کرمانشاه!

موبنا – جواد معینی با اشاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: اگرچه فقط یک هفته برای خرید لوازم التحریر زمان مانده، اما رونقی در بازار لوازم التحریر نیست. وی دلیل کسادی بازار لوازم التحریر را نبود پول در دست مردم دانست و ادامه داد: امسال رونق سال‌های گذشته را شاهد نیستیم. رئیس …

موبنا – جواد معینی با اشاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: اگرچه فقط یک هفته برای خرید لوازم التحریر زمان مانده، اما رونقی در بازار لوازم التحریر نیست.

وی دلیل کسادی بازار لوازم التحریر را نبود پول در دست مردم دانست و ادامه داد: امسال رونق سال‌های گذشته را شاهد نیستیم.

رئیس اتحادیه کتاب فروشی‌های کرمانشاه اشاره‌ای هم به قیمت لوازم التحریر در بازار داشت و عنوان کرد: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بدون تغییر است و افزایش یا کاهشی نداشته‌ایم.

به گفته معینی اگرچه سود قانونی که مغازه‌ها می‌توانند روی اجناس خود بکشند ۱۵ درصد است، اما برخی از لوازم التحریرفروشی‌ها با سود پنج درصد اجناس خود را عرضه می‌کنند تا اجناسشان به فروش برود.

وی با بیان اینکه مغازه‌ داران این صنف فقط یک هفته تا ۱۰ روز زمان بازگشایی مدارس وقت دارند سود کنند، گفت: فعالین این صنف ماه پایانی بهار و تمام تابستان را بدون درآمد گذراندند و تقریبا چندین ماه تعطیل و بدون درآمد بودند.

رئیس اتحادیه کتاب فروشی‌های کرمانشاه در خصوص لوازم التحریری که در بازار عرضه می‌شود نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد لوازم التحریر موجود در بازار خارجی است و مغازه‌ها هم برای آنکه حداقل سودی داشته باشند مجبور به فروش آن هستند.

معینی گفت: به غیر از دفتر که عمدتا تولید داخل است، سایر لوازم التحریر بیشتر از خارج کشور وارد بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته گاهی دفاتر با نرخ دولتی عرضه می‌شد که اکنون چند سالی است دیگر این کار صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه کتاب فروشی‌های کرمانشاه به یک معضل دیگر که لوازم التحریرفروشی‌ها با آن مواجهند اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر کسادی که در بازار وجود دارد، دستفروش‌هایی که لوازم التحریر عرضه می‌کنند هم باعث از دست رفتن بازار مغازه‌داران شده است.

به گفته معینی، این دستفروش‌ها اجناس را با هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند و هیچ نظارتی هم بر آنها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: از شهرداری کمک خواستیم تا با این افراد برخورد صورت بگیرد.

 منبع: ایسنا 
دکمه بازگشت به بالا