زمان واریز یارانه نقدی اعلام شد

موبنا – یارانه شهریورماه، شصت و هفتمین مرحله از پرداخت های نقدی است که ساعت ۲۴ روز پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. این موضوع را امروز نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه – در نشست هفتگی خود اعلام کرده است. در حالی حدود شش سال گذر از پرداخت یارانه های نقدی، …

موبنا – یارانه شهریورماه، شصت و هفتمین مرحله از پرداخت های نقدی است که ساعت ۲۴ روز پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. این موضوع را امروز نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه – در نشست هفتگی خود اعلام کرده است.

در حالی حدود شش سال گذر از پرداخت یارانه های نقدی، همواره منابع ناشی از تغییر قیمت حامل های انرژی حتی به اضافه آن منابع قانونی قابل صرف از خزانه دولت برداشت شده و به توزیع نقدی اختصاص پیدا کرده که بخش های تولیدی و رفاهی از جمله سلامت که در قانون مورد توجه قرار گرفته و تا ۳۰ درصد درآمدهای هدفمندی سهم می برد، مبلغ خاصی دریافت نکرده و از قانون جامانده است.

این در حالی است که نوبخت، در تازه ترین اظهارات خود وعده داده که بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت کمک خواهد شد تا بتواند پرداخت‌هایش را به روز کند.

در مجموع تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه های نقدی پرداخت شده و ماهانه تا ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به بیش از ۷۵ میلیون نفر هزینه می شود. با این حال با وجود الزام قانون بودجه امسال به حذف چند گروه درآمدی یارانه بگیر که تا ۲۴ میلیون نفر را پوشش می دهد تا کنون دولت اعلامی مبنی بر اقدام برای حذف این تعداد که البته با تصویب آن مخالف بودف نداشته است. ولی آخرین آمارها حاکی از آن بوده که از سال گذشته تا کنون حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حذف شده اند. این در حالی است که تعداد حذف شده ها بیش از چهار میلیون نفر بوده ولی با اعتراض های انجام شده و بررسی از سوی سازمان های ذیربط، بخشی از آنها به فهرست سازمان هدفمندی برگشته‌اند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا