حجم دقیق باتری در آیفون های جدید اپل بالاخره مشخص شد

موبنا – در مراسم رونمایی، اپل صرفاً در مورد عمر باتری آیفون های جدیدش عنوان کرد که با هر بار شارژ بین یک الی دو ساعت از نسل قبلی بیشتر عمر می کنند. اکنون ولی مشخص گشته که تعداد میلی آمپرها نیز با افزایش رو به رو شده و آیفون ۷ به یک باتری ۱۹۶۰ …

موبنا – در مراسم رونمایی، اپل صرفاً در مورد عمر باتری آیفون های جدیدش عنوان کرد که با هر بار شارژ بین یک الی دو ساعت از نسل قبلی بیشتر عمر می کنند. اکنون ولی مشخص گشته که تعداد میلی آمپرها نیز با افزایش رو به رو شده و آیفون ۷ به یک باتری ۱۹۶۰ میلی آمپری مجهز گشته در حالی که آیفون ۶s، مشمول یک باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری بود. در مورد نمونه پلاس هم حجم باتری از ۲۷۵۰ به ۲۹۰۰ میلی آمپر افزایش یافته است.

جالب است بدانید که دیگر پرچمداری پیدا نمی شود که باتری کمتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر به همراه داشته باشد اما هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری موبایل ساخته شده به دست اپل به گونه ای است که می تواند با چنین حجمی، عمر باتری تقریباً قابل قبولی را ارائه نماید.

البته اگر به یاد داشته باشید سال گذشته، مشخص شد که حجم باتری آیفون ۶s از باتری آیفون ۶ کمتر است. آیفون ۶ اس به باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری تجهیز شده بود در حالی که سال ۲۰۱۴، اپل موبایلش را با باتری ۱۸۱۰ میلی آمپری روانه بازار کرد.

اکنون حجم باتری آیفون ۷ افزایش یافته در حالی که ضخامت موبایل اپل بیشتر نشده است. علت این موضوع را نیز احتمالاً می توان در حذف درگاه هدفون و بزرگتر شدن فضایی که در اختیار باتری بوده است جستجو کرد. البته همانگونه که ذکر شد، باتری آیفون ۷ پلاس هنوز هم از باتری به کار گرفته شده در آیفون ۶ پلاس کوچک تر است چرا که موبایل ساخته شده در سال ۲۰۱۴، به باتری ۲۹۱۰ میلی آمپری مجهز شده بود اما اکنون جدیدترین موبایل پلاس اپل یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری دارد.

باید صبر کرد و در عمل دید که چیپست A10 اپل که این بار به پردازنده ای چهار هسته ای مجهز شده چگونه می تواند در افزایش کارایی و همچنین افزایش عمر باتری دستگاه موثر باشد.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا