به‌ازای هر کارمند سالی ۲۴۷ دلار سرمایه‌گذاری نرم‌افزاری هدر می‌رود

موبنا – هدررفت نرم‌افزاری به معنی آن است که سازمان برای یک رایانه، اپلیکیشن ویژه‌ای را خریداری می‌کند که هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. مرکز ۱E که در زمینه تولید ابزارهای مدیریتی فعالیت دارد، گزارش جدید خود را مبتنی بر ۱۴۹ سازمان در ۱۶ صنعت مختلف منتشر کرد که این سازمان‌ها در مجموع ۴.۶ میلیون …

موبنا – هدررفت نرم‌افزاری به معنی آن است که سازمان برای یک رایانه، اپلیکیشن ویژه‌ای را خریداری می‌کند که هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. مرکز ۱E که در زمینه تولید ابزارهای مدیریتی فعالیت دارد، گزارش جدید خود را مبتنی بر ۱۴۹ سازمان در ۱۶ صنعت مختلف منتشر کرد که این سازمان‌ها در مجموع ۴.۶ میلیون کاربر داشتند. در گزارش مرکز ۱E به نوع مجوزهای نرم‌افزاری و نحوه اشتراک‌پذیری کارمندان در سرویس‌های پردازش ابری اشاره نشد.

به گزارش وبسایت Zdnet، اگر میزان هدررفت نرم‌افزاری در سازمان‌های آمریکایی را همراه با سازمان‌های بریتانیایی یکجا محاسبه کنیم، در مجموع سالانه ۳۴ میلیارد دلار از بین می‌رود. مرکز ۱E از بین ۳۵ اپلیکیشنی که مورد بررسی قرار داد، لیست کم‌کاربردترین نرم‌افزارهایی که باعث بیشترین هدررفت هزینه‌های سازمانی می‌شوند را به قرار زیر منتشر کرد:

نرم‌افزار TechSmith Camtasia Studio – میزان هدررفت: ۶۷ درصد

نرم‌افزار SAP Crystal Reports – میزان هدررفت: ۶۳ درصد

نرم‌افزار Adobe InDesign – میزان هدررفت: ۵۵ درصد

نرم‌افزار Adobe Dreamweaver – میزان هدررفت: ۵۵ درصد

نرم‌افزار Visio مایکروسافت – میزان هدررفت: ۴۷ درصد

نرم‌افزار Adobe Illustrator – میزان هدررفت: ۴۷ درصد

نرم‌افزار Project Professional مایکروسافت – میزان هدررفت: ۴۶ درصد

نرم‌افزار Adobe Photoshop – میزان هدررفت: ۴۲ درصد

نرم‌افزار Helios TextPad – میزان هدررفت: ۴۰ درصد

نرم‌افزار Corel WinZip – میزان هدررفت: ۳۴ درصد

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا