گوگل کلیه ارتباطات مبتنی بر HTTP را ناامن می‌داند

موبنا – به گزارش وبسایت zdnet، هشدارهای گوگل در این زمینه به تدریج منتشر می‌شود. از ژانویه پیش‌رو با عرضه Chrome ۵۶ گفته شد سایت‌های مبتنی بر HTTP که رمزهای عبور یا اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری را شامل می‌شوند، ناامن هستند. در این سایت‌ها به جای آنکه از یک پیام هشداردهنده به رنگ قرمز …

موبنا – به گزارش وبسایت zdnet، هشدارهای گوگل در این زمینه به تدریج منتشر می‌شود. از ژانویه پیش‌رو با عرضه Chrome ۵۶ گفته شد سایت‌های مبتنی بر HTTP که رمزهای عبور یا اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری را شامل می‌شوند، ناامن هستند. در این سایت‌ها به جای آنکه از یک پیام هشداردهنده به رنگ قرمز استفاده شود، در مرحله نخست پیامی به رنگ خاکستری با محتوای «ناامن» منتشر خواهد شد.

گوگل قصد دارد در مرحله بعد هشدارهای خود را یک درجه بالاتر ببرد. ابتدا صفحات مبتنی بر HTTP به عنوان صفحات «ناامن» در حالت ناشناس قرار می‌گیرند. در نهایت مرورگر کروم صفحات HTTP را با یک مثلث قرمزرنگ ناامن برچسب‌گذاری می‌کند.

«امیلی شِچر» روی وبلاگ رسمی گوگل نوشت: «مرورگر کروم در حال حاضر ارتباطات مبتنی بر HTTP را با یک نشانگر معمول مجزا می‌کند. این مسئله به معنی عدم امنیت در ارتباطات مبتنی بر HTTP نیست. زمانی که شما یک سایت اینترنتی مبتنی بر HTTP را باز می‌کنید، یک شخص دیگر می‌تواند آن را مشاهده کند یا اینکه پیش از دسترسی شما به سایت اصلاحات لازم را انجام دهد».

گوگل برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه یک برنامه بلندمدت در نظر گرفته است که آن را طی چند سال به اجرا می‌رساند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا