ممنوعیت‌هایی برای زنان مبتلا به دیابت بارداری!

موبنا – پیرامون تغذیه‌ مناسب برای مبتلایان به دیابت بارداری، اظهار داشت: خانم هایی که دیابت بارداری آنها قطعی شده، لازم است برای حفظ سلامت مادر و جنین، به چند نکته‌ی تغذیه‌ای توجه داشته باشد. وی داد: مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت بارداری مورد توجه قرار گیرد، کنترل میزان …

موبنا – پیرامون تغذیه‌ مناسب برای مبتلایان به دیابت بارداری، اظهار داشت: خانم هایی که دیابت بارداری آنها قطعی شده، لازم است برای حفظ سلامت مادر و جنین، به چند نکته‌ی تغذیه‌ای توجه داشته باشد.

وی داد: مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت بارداری مورد توجه قرار گیرد، کنترل میزان کربوهیدرات‌های دریافتی این افراد می‌باشد؛ کربوهیدرات‌های مناسب برای این افراد، باید از نوع سبوس دار و یا کربوهیدرات‌های کمپلکس باشد.

حسین ایمانی با تاکید بر اینکه این افراد به هیچ عنوان نباید کربوهیدرات‌های مصرفی خود را قطع کنند؛ تصریح کرد: قطع مصرف کربوهیدرات‌ها سبب بروز صدمه به جنین می‌شود؛ و این افراد می‌توانند از کربوهیدرات‌هایی نظیر نان‌ها وغلات سبوس‌دار که مانع از افزایش قندخون مبتلایان به دیابت بارداری می‌شود؛ استفاده کنند‌.

این متخصص تغذیه در مورد مصرف‌ شکر و عسل، اظهار داشت: مصرف این نوع مواد سبب جذب سریع قند و افزایش قند خون می‌شود و لازم است که ازمصرف آنها اجتناب شود.

حسین ایمانی با برشمردن لبنیات به عنوان یکی از منابع مهمی از کربوهیدرات‌ها، گفت: لبنیات کم‌چرب علاوه بر اینکه منبع غنی از کلسیم و فسفر هستند؛ می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز‌ بدن به کربوهیدرات‌ها و نشاسته‌ها را بدون افزایش قند خون تامین کنند.

این متخصص تغذیه پیرامون اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات در زنان باردار، اظهار داشت: افراد مبتلا به دیابت بارداری برای تامین کربوهیدرات و پروتئین دریافتی خود، می‌توانند با مشورت با متخصص تغذیه، از سبزیجات و میوه‌هایی که قند بالایی ندارند، استفاده کنند.

وی در خصوص اهمیت پروتئین دریافتی در زنان مبتلا به دیابت بارداری، تاکید کرد: در زنان مبتلا به دیابت بارداری به دلیل دفع پروتئین، لازم است با مصرف مواد پروتئینی همچون گوشت قرمز و سفید و یا منابع گیاهی همچون حبوبات نظیرلوبیا و عدس و نیز سبزیجات تامین کنند.

دکتر ایمانی با بیان اینکه منابع مصرفی کربوهیدرات‌ها باید در وعده‌های مختلف تقسیم شود؛ اظهار داشت: زنان باردار نباید منابع کربوهیدرات نظیر نان و برنج در یک وعده و به صورت یکجا مصرف شود بلکه باید در ۶ وعده‌‌ی غذایی، شامل سه وعده‌ی اصلی و سه میان وعده مصرف شود.

این متخصص تغذیه در پایان پیرامون چربی‌های مصرفی در مبتلایان به دیابت بارداری، گفت: چربی‌های مصرفی برای افراد باید از نوع غیر اشباع باشد و اسیدهای چرب مورد نیاز خود را از طریق روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون و روغن کانولا و اسیدهای چرب امگا۳ نظیر ماهی و گردو تامین کنند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا