انصراف ب ام و از حضور در نمایشگاه پاریس

موبنا – خودروسازان آلمانی مرسدس بنز و فولکس واگن با مشاهده موفقیت رقیبان آمریکایی‌شان تسلا موتورز که تقریبا ۴۰۰ هزار پیش سفارش برای خودروی برقی “مدل ۳” دریافت کرده است، به برنامه ساخت خودروی برقی سرعت بخشیده اند. به عنوان مثال فولکس واگن اعلام کرده است قصد دارد ظرف یک دهه آینده بیش از ۳۰ …

موبنا – خودروسازان آلمانی مرسدس بنز و فولکس واگن با مشاهده موفقیت رقیبان آمریکایی‌شان تسلا موتورز که تقریبا ۴۰۰ هزار پیش سفارش برای خودروی برقی “مدل ۳” دریافت کرده است، به برنامه ساخت خودروی برقی سرعت بخشیده اند.

به عنوان مثال فولکس واگن اعلام کرده است قصد دارد ظرف یک دهه آینده بیش از ۳۰ مدل برقی عرضه کند که یک چهارم از فروش این گروه خودروسازی را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل می دهند.

مدیران صنعت خودرو پیش بینی می کنند خودروهای برقی به مدد پیشرفتهایی که در ساخت باتریهای ارزان و قدرتمند صورت گرفته و همچنین بدنبال رسوایی آلایندگی دیزلی فولکس واگن که باعث تحقیقات گسترده رگولاتوری از خودروهای دیزلی شده است، مورد اقبال مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت و فراگیر خواهند شد.

اما ب ام و درباره تسریع طراحی خودروهای برقی جدید مردد مانده زیرا سرمایه گذاری بالایی که در این عرصه داشته است به فروش ضعیف مدل i۳ منجر شده و این شرکت سال گذشته تنها ۲۵ هزار دستگاه از این خودرو فروخت.

نوربرت رایتوفر زمانی که مدیرعامل ب ام و بود، از پروژه i۳ حمایت کرد و اکنون در سمت جدیدش به عنوان رییس هیات مدیره، هارالد کروگر، مدیرعامل جدید و مدیریت ب ام و را برای گسترش برنامه خودروی برقی این شرکت تحت فشار گذاشته است.

به گفته منابع آگاه، بعضی از مدیران ارشد ب ام و تا زمانی که فروش i۳ بهبود پیدا نکرده است، تمایلی ندارند منابع بیشتری را برای خودروهای برقی صرف کنند.

بیشتر هشت عضو هیات مدیره ب ام و از جمله مدیرعامل و مدیرمالی معمولا در نمایشگاه دو سالانه پاریس که یکی از بزرگترین نمایشگاههای بین المللی خودروست، شرکت می کنند.

اما امسال تنها ایان رابرتسون، یکی از اعضای هیات مدیریت و مسئول فروش و بازاریابی در این نمایشگاه حضور پیدا می کند و سایر مدیران در نشست استراتژی شرکت در پایان سپتامبر شرکت می کنند.

اعضای هیات مدیریت تلاش خواهند کرد درباره استراتژی خودروی برقی ب ام و به توافق برسند و درباره ساخت مدل برقی مینی تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش رویترز، ب ام و اخیرا مدل i۳ را با فراهم کردن یک باتری جدید که شارژ بیشتری دارد، به‌سازی کرده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا