نگاه فنی به جدیدترین گوشی های آی فون

موبنا – طراحی دو مدل گوشی جدید اپل موسوم به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در کنار رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد با دو رنگ جدید مشکی مات و مشکی براق نیز عرضه خواهد شد. رنگ مشکی مات آنادایز شده و رنگ مشکی براق نیز طی نه مرحله آنادایز شده و صیقل داده شده …

موبنا طراحی دو مدل گوشی جدید اپل موسوم به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در کنار رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد با دو رنگ جدید مشکی مات و مشکی براق نیز عرضه خواهد شد.
رنگ مشکی مات آنادایز شده و رنگ مشکی براق نیز طی نه مرحله آنادایز شده و صیقل داده شده است تا رنگ حاصل، توزیع یکنواختی داشته باشد.
آیفون‌های جدید به روشن‌ترین و رنگی‌ترین صفحه‌نمایش رتینا اچ‌دی به کار رفته در تمام آیفون‌ها، تجهیز شده است و اکنون از طیف رنگی گسترده‌تر، رنگ‌هایی اشباع و مدیریت رنگ بهتری بهره می‌برد. کلید هوم آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس دیگر فیزیکی نیست و با بهره‌گیری از یک موتور تپتیکی، بازخورد لامسه‌ای دقیق و سفارشی شده‌ای را فراهم می‌کند.
دوربین
دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس امکان ثبت تصاویری با افکت عمق میدان را نیز فراهم می‌کند، به موجب این افکت، آیفون ۷ پلاس قادر است تا تصاویری را ثبت کند که در آنها به کمک فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشینی، بخش پس‌زمینه و پیش‌زمینه از هم جدا می‌شوند.
دوربین آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسبت به نسل پیشین، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه در هر دو نسخه‌ی معمولی و پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه لنز ۶ عنصره امکان ثبت تصاویر و ویدئوهایی با رنگ‌های زنده و جزئیات بیشتر را فراهم می‌کند.
ایفون ۷ پلاس در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریضی که در آیفون ۷ استفاده شده، از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز بهره می‌برد که از نوع تله‌فوتو بوده و امکان بزرگنمایی اپتیکال دو برابری و بزرگنمایی دیجیتال ده برابری را فراهم می‌کند.
باتری
تراشه‌ی A10 Fusion اکنون چهار هسته‌ای بوده و در آن دو هسته‌ی قدرتمند با توان پردازشی دو برابری نسبت به آیفون ۶ با دو هسته‌ی کم‌مصرف با حداقل توان پردازشی یک‌پنجم دو هسته‌‌‌ی دیگر، یکپارچه شده‌اند.
پردازنده‌ی گرافیکی نیز قدرتمند شده است و اکنون تا سه برابر سریع‌تر از نمونه‌ی به کار رفته در آیفون ۶ بوده و مصرف انرژی آن نیز پنجاه درصد کمتر از این گوشی است. هر دو گوشی با ۲۵ باند LTE سازگار هستند و با پشتیبانی از استاندارد ارتباطی LTE Advanced نرخ دیتای ۴۵۰ مگابیت‌برثانیه را برای کاربران فراهم می‌کنند که سه برابر سریع‌تر از آیفون ۶ است.
صدا
حجم صدای اسپیکرهای استریوی جدید، دو برابر نمونه‌ی به کار رفته در آیفون ۶ اس است و داینامیک رنج صوتی گسترده‌تر و کیفیت مکالمه‌ی بالاتری را فراهم می‌کند. آیفون جدید همراه با هدفون‌ ایرپادی با سوکت لایتنینگ و مبدل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری عرضه می‌شود تا به این ترتیب امکان استفاده از هدفون دلخواه خود را داشته باشید.
ایرپاد، نام هدفون بی‌سیم جدید اپل است که با بهره‌گیری از تراشه‌ی Apple W1، امکان برقراری ارتباط بی‌سیم بهتر، کیفیت صدا و طول عمر باتری بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کند. با دوبار تپ کردن بر روی این هدفون‌ها، امکان صحبت کردن با سیری، دستیار صوتی اپل نیز وجود دارد.
سیستم عامل
آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به همراه نسخه‌ی دهم از iOS، سیستم عامل موبایل اپل، عرضه خواهند شد. در این نسخه از iOS بهبودهای صورت گرفته شامل مواردی همچون تغییر در بخش پیام‌رسان، سازگاری سیری با اپلیکیشن‌های دیگر، راهکارهایی جدید برای تعامل با اپ‌ها و استفاده از تاچ سه بعدی و بازطراحی اپ‌هایی همچون نقشه، فوتوز، اپل موزیک، اخبار و هوم، است. سیستم عامل iOS 10 همچنین برای توسعه‌دهندگان فرصت بهره‌گیری از کتابخانه‌ (API) سیری، نقشه، فون و پیام‌رسان را جهت توسعه‌‌ی اپلیکیشن‌های باکیفیت‌تر، فراهم کرده است.
سخن آخر
آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، رزگلد و مشکی مات، تحت مدل‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، نسخه‌ی با رنگ مشکی براق صرفا تحت مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار از طریق وب‌سایت اپل، اپل استورها، واسطه‌های مجاز اپل و شبکه‌های منتخب در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا