کودکان را از موجودات خیالی نترسانید

موبنا – «سیدعلی حسینی» اظهار کرد: ترس یکی از هیجانات ساده‌ای است که انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. وی با بیان این‌که کودکان را از موجودات خیالی نترسانید، ادامه داد: بسیاری از موقعیت‌های ترس، توسط خانواده به فرزند آموخته می‌شود خانواده به کودک می‌آموزد که این کار یا عمل ترسناک است. این روانشناس تصریح کرد: …

موبنا – «سیدعلی حسینی» اظهار کرد: ترس یکی از هیجانات ساده‌ای است که انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند.

وی با بیان این‌که کودکان را از موجودات خیالی نترسانید، ادامه داد: بسیاری از موقعیت‌های ترس، توسط خانواده به فرزند آموخته می‌شود خانواده به کودک می‌آموزد که این کار یا عمل ترسناک است.

این روانشناس تصریح کرد: بسیاری از ترس‌ها مثل ترس از تاریکی، ترس از موجود خیالی را پدر و مادر به کودک می‌آموزند اگرچه شاید ابتدا این ترساندن نتیجه بخش باشد اما در دراز مدت برای خود والدین هم مسأله‌ساز خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: گاهی اوقات خانواده از توضیح دادن در مقابل پرسش‌های کودک عاجز شده و به جای توجیه کردن و پاسخ درست به کودک او را می‌ترسانند.

نوشته های مشابه

وی افزود: برخی ترس‌ها که افراد بزرگسال به آن مبتلا هستند مربوط به زمان بچگی آن‌ها بوده که باید درمان شود تا برای فرد مشکل‌ساز نشود.

این روانشناس یادآور شد: خانواده‌ها باید به جای ایجاد اختلال در ذهن کودک و ترساندن او سعی در پرورش فرزندانی شجاع با قدرت تجزیه و تحلیل بالا داشته باشند.

حسینی با بیان این‌که وقتی ترس و اضطراب در کودک زیادتر شود مشکلات او نیز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: این نوع دلهره و اضطراب در کودکان موجب می‌شود که آن‌ها در حوزه‌های دیگر بدرفتاری بیشتری از خود نشان دهند.

وی با بیان این‌که ترساندن کودکان باعث ایجاد اضطراب شده و بیشتر به والدین خود وابسته می‌شود، خاطرنشان کرد: ترساندن کودکی که زمینه‌های ترس در آن‌ها وجود دارد اگر با تقویت محیط نیز روبه رو شود دچار آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به کودکان دیگر خواهد بود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا