دونالد ترامپ: دستور می‌دهم به قایق‌های ایرانی شلیک کنید!

موبنا – به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا، بامداد روز شنبه در یک تجمع انخاباتی گفت که وی (در صورت پیروزی در انتخابات) به ناوهای آمریکا دستور خواهد داد تا به قایق‌های ایرانی که به آن‌ها نزدیک می‌شوند، شلیک کنند. ترامپ که …

موبنا – به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا، بامداد روز شنبه در یک تجمع انخاباتی گفت که وی (در صورت پیروزی در انتخابات) به ناوهای آمریکا دستور خواهد داد تا به قایق‌های ایرانی که به آن‌ها نزدیک می‌شوند، شلیک کنند.

ترامپ که از همان آغاز مبارزات انتخاباتی‌اش موضعی سخت علیه ایران داشت و از توافق هسته‌ای به شدت انتقاد می‌کند و هم‌چنین به اطلاعات کم در حوزه مسائل بین‌الملل متهم است، افزود:‌ درباره‌ی ایران، وقتی آن‌ها با قایق‌های کوچک‌شان دور ناوشکن‌های زیبای ما می‌چرخند و با مردم ما رفتاری می‌کنند که نباید به آن‌ها اجازه داده شود که انجام دهند، آن‌ها از این آب‌ها بیرون خواهند شد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد: چند قایق تندروی ایرانی با نزدیک شدن به یک ناوشکن آمریکایی در آب‌های خلیج فارس منجر به تغییر مسیر این ناوشکن شده‌اند.

ترامپ هفته گذشته نیز در یک سخنرانی انتخاباتی با انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمیکا و رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات گفت که آن‌ها با توافق هسته‌ای ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل کرده‌اند، در حالی که این کشور پیش از این یک قدرت منطقه‌یی بود.

به گزارش ایسنا، سردار دهقان، وزیر دفاع کشورمان در واکنش به انتقادات به چند رویارویی اخیر در آب‌های خلیج فارس میان نیروهای دریای ایران و آمریکا گفت که ایران از مرزهای آبی خود در برابر هر نیروی متجاوزی دفاع می‌کند و این وظیفه ماست.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا