افزایش کیفیت ارتباطات در منطقه خاورمیانه

موبنا، لیلا محمدنظامی – “محمد جواد آذری جهرمی” مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در کنفرانس ایران کانکت خاطرنشان کرد: در صورتی که انتقال مسیر ترافیک ارتباطی شرق به غرب دنیا از ایران بگذرد، کیفیت دسترسی به ارتباطات ۴۰ میلی ثانیه بهبود می‌یابد و هزینه دسترسی کاهش پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “محمد جواد آذری جهرمی” مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در کنفرانس ایران کانکت خاطرنشان کرد: در صورتی که انتقال مسیر ترافیک ارتباطی شرق به غرب دنیا از ایران بگذرد، کیفیت دسترسی به ارتباطات ۴۰ میلی ثانیه بهبود می‌یابد و هزینه دسترسی کاهش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه چابهار برای ایجاد هاب ارتباطی منطقه از اپراتورهای بزرگ دنیا خواست تا انتقال مسیر ترافیک شرق به غرب را به ایران بسپارند.
وی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بیش از یک سوم جمعیت جهان در آسیا زندگی می‌کنند، اما نیمی از مراکز داده (دیتاسنتر) دنیا در اروپا قرار دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالقوه‌ای برای تجارت ترانزیت ارتباطی در آسیا فراهم است که با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، این ظرفیت می‌تواند از طریق ایران برای سایر کشورهای منطقه فراهم شود.
وی گفت: مسیر فیبر نوری که از شرق آسیا آغاز شده و با عبور از باب‌المندب و کانال سوئز به اروپا می‌رسد، مسیری طولانی و هزینه‌بر است که بر کیفیت ارتباطات و میزان قطعی تاثیرگذار است. بر این اساس کشورهای آسیایی به دنبال ایجاد مسیری جایگزین هستند. برای مثال می‌توان به برنامه‌ریزی کشورهای عضو آ سه‌آن با محوریت کره جنوبی اشاره کرد که سبب شده است با ایجاد مسیر دریایی، کیفیت ارتباطات آن منطقه بهبود یابد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه این ظرفیت در خاورمیانه نیز وجود دارد، اضافه کرد: هم‌اکنون تبادل اطلاعات خاورمیانه از طریق اروپا انجام می‌شود که باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش کیفیت ارتباط‌دهی شده است، اما ایران تصمیم گرفته است با اعلام منطقه چابهار به عنوان هاب ارتباطی منطقه، هزینه اتصال متقابل (اینترکانکشن و لندینگ) را به نزدیک صفر برساند و ارتباطات منطقه را با کیفیت مناسب فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا