عناب، گزینه مناسب برای کاهش وزن

موبنا – «سکینه کهنسال واجارگاه» اظهار کرد: از اثرات درمانی عناب به‌عنوان یک داروی گیاهی بسیار با اهمیت می‌توان در راستای مواردی هم‌چون، اثر عصاره هیدروالکلی عناب بر فرآیند التیام زخم سوختگی، کنترل قند و چربی خون بیماران دیابتی با عصاره عناب، عناب یک داروی ناب، عناب گزینه مناسب برای کاهش وزن و دم‌کرده عناب …

موبنا – «سکینه کهنسال واجارگاه» اظهار کرد: از اثرات درمانی عناب به‌عنوان یک داروی گیاهی بسیار با اهمیت می‌توان در راستای مواردی هم‌چون، اثر عصاره هیدروالکلی عناب بر فرآیند التیام زخم سوختگی، کنترل قند و چربی خون بیماران دیابتی با عصاره عناب، عناب یک داروی ناب، عناب گزینه مناسب برای کاهش وزن و دم‌کرده عناب نوشیدنی لبخندآور اشاره کرد.

کهنسال ادامه داد: به‌عنوان یک محصول استراتژیک در خراسان‌جنوبی می‌توان موارد کاربرد دارویی گوناگونی را برای این محصول دارویی که تا حدودی مورد بی‌مهری قرار گرفته تعریف کرد.

وی با بیان این‌که از قدیم میوه عناب برای ترمیم زخم سوختگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، گفت: استفاده سنتی از میوه عناب به‌عنوان عامل درمانی شایع است.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآورشد: عناب برای آسم و تنگی نفس مفید است و زخم‌های کهنه را التیام می‌بخشد.

نوشته های مشابه

کهنسال گفت: تحقیقات نشان داده که برخی عصاره‌های گیاهی از جمله عناب اثر ضددیابتی دارد و می‌تواند در افراد مبتلا به دیابت به‌منظور پائین آوردن قند خون مورد استفاده قرار گیرد.

عناب یک داروی ناب

وی با بیان این‌که عناب سرشار از پتاسیم بوده و برای کنترل فشار خون بسیار مفید است، ادامه داد: در عناب ترکیباتی وجود دارد که پس از ورود به خون آنزیم‌ها را فعال می‌کند که موجب دفع مواد سمی از بدن می‌شود.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از طرفی عناب ماده غذایی ارزشمندی است و می‌تواند نیاز بدن را به مواد معدنی و ویتامین‌ها تأمین کند.

کهنسال خاطرنشان کرد: عناب هم‌چنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند. میوه عناب خون را تصفیه و سموم را از سیستم بدن دفع می‌کند.

وی یادآورشد: عناب پوست را روشن می‌کند، جوشانده برگ عناب اغلب برای تسکین و عصاره آن برای درمان گلودرد به کار می‌رود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا