همه افراد به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیاز ندارند

موبنا – احمدرضا یعقوبی در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا عنوان کرد: این واکسن حاوی چندین ویروس شناخته شده و تضعیف شده است که بصورت عضلانی تزریق می گردد و می‌تواند تا حد زیادی ایمنی بدن را در طول یک سال تامین نماید. این متخصص کودکان افزود: این روزها فصل واکسن آنفلونزا است، ولی قبل از …

موبنا – احمدرضا یعقوبی در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا عنوان کرد: این واکسن حاوی چندین ویروس شناخته شده و تضعیف شده است که بصورت عضلانی تزریق می گردد و می‌تواند تا حد زیادی ایمنی بدن را در طول یک سال تامین نماید.

این متخصص کودکان افزود: این روزها فصل واکسن آنفلونزا است، ولی قبل از اینکه درخصوص شرایط و افراد در معرض خطر و کاندید واکسن صحبت شود، لازم است در این خصوص در مورد چند باور غلط پیرامون واکسن آنفلوآنزا توضیحاتی ارائه شود. باید دانست که این واکسن فقط بر علیه آنفلونزا ایمنی ایجاد می کند و برخلاف تصور عدهای اثری بر بقیه ویروس‌ها ندارد و تلقیح واکسن سالی یک بار است.

یعقوبی در مورد افرادی که باید از این واکسن استفاده کنند، تصریح کرد: کودکان بیمار دارای آسم، بیماری کلیوی، دیابتی‌ها و افراد با اختلال ایمنی، لازم است این واکسن را تزریق نمایند.

این پزشک متخصص بیان کرد: برای بزرگسالان بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری خاص دارند یا افراد در معرض خطر همانند پزشکان و پرستاران این واکسن الزامی است.

وی گفت: مقدار تلقیح در کودکان بالای شش ماه تا سه سال، نصف واکسن و برای اولین بار دوبار به فاصله ۴ هفته است که سالهای بعد یک بار کافی است همچنین افراد بالای سه سال واکسن را به طور کامل تزریق می کنند.

یعقوبی عنوان کرد: این واکسن انفلونزای فصلی است و با آنفلونزای پرندگان و خوکی متفاوت است و زمان تلقیح در ماه شهریور به ویژه اواخر این ماه است و لازم است افراد قبل از تزریق این واکسن نیز با پزشک خود مشاوره کنند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا