با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفیم!

موبنا – هادی ابوی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ابلاغ این سیاستها با هدف حمایت و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارزش گذاشتن به مقوله تشکیل خانواده بوده تا ضمن حمایت از نقش اجتماعی و اقتصادی و پذیرش مسئولیت زنان در محیط بیرون از خانه، نقش مادری …

موبنا – هادی ابوی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ابلاغ این سیاستها با هدف حمایت و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارزش گذاشتن به مقوله تشکیل خانواده بوده تا ضمن حمایت از نقش اجتماعی و اقتصادی و پذیرش مسئولیت زنان در محیط بیرون از خانه، نقش مادری و وظایف همسری و خانه دار نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفیم و مانعی برای حضور زنان در فضای کسب و کار نمی‌بینیم، تاکید کرد: در برخی مشاغل حضور بانوان ضروری است و جایگاهی برای کار مردان ندارد ولی امروز به دلیل شرایط سخت معیشت حتی در برخی مشاغل مردانه هم زنان حضور دارند و سختی کار را برای کمک به اقتصاد خانواده می‌پذیرند.

ابوی با بیان اینکه اشتغال زنان محدودیتی برای کسب و کار مردان ایجاد نمی‌کند، افزود: آن چیزی که موجب شده امروز مردان در برخی مشاغل اصطلاحا خانه‌نشین شوند رفتار کارفرماها در به کارگیری نیروی کار است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: نگاه برخی گروههای کارفرمایی این است که زنان با مردان تفاوت‌هایی در پرداخت دستمزد باید داشته باشند و متاسفانه این مساله در سالهای اخیر بیشتر دیده می‌شود در حالی که پذیرش زنان برای کار در ابتدا محدود بود ولی امروز به دلیل پرداخت دستمزد کمتر و به کارگیری زنان در ساعات طولانی، از نیروی زن بیشتر از نیروی مرد استفاده می‌شود و همین امر فضای کسب و کار مردان را با مشکل مواجه کرده است.

نوشته های مشابه

به گفته وی این رفتار موجب احجاف و تبعیض و بی عدالتی میان زنان و مردان می‌شود و بازار کار را در برخی مشاغل دچار اشکال می‌کند.

این فعال کارگری در پایان با اشاره به جایگاه زنان در عرصه اقتصاد و بازار کار، خاطرنشان کرد: امروز زنان بخش اعظمی از تولید و کسب و کار را به خود اختصاص داده‌اند و ایجاد مشاغل خانگی و کشاورزی، حاصل فعالیت زنان کارآفرین و نمونه‌ای است که در صنعت، ‌تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا