آیا دوربین دوگانه در هر دو آیفون سال آینده جای می گیرد؟

موبنا – وی البته عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۷ هم نباید انتظار حضور دو لنز در پشت آیفون کوچک تر را داشت و به علت هزینه بالای تولید، این ویژگی باز هم مختص آیفون بزرگ تر یا همان پلاس خواهد بود. از جایی که گویا اپل تصمیم دارد در سال بعدی موبایل خود را …

موبنا – وی البته عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۷ هم نباید انتظار حضور دو لنز در پشت آیفون کوچک تر را داشت و به علت هزینه بالای تولید، این ویژگی باز هم مختص آیفون بزرگ تر یا همان پلاس خواهد بود. از جایی که گویا اپل تصمیم دارد در سال بعدی موبایل خود را دگرگون کرده و آن را با نام «آیفون ۸» عرضه کند، تلفن هوشمند بعدی اپل که به دوربین دوگانه مجهز است احتمالاً «آیفون ۸ پلاس» نام خواهد گرفت.

مینگ-چی کو در تحلیل روز گذشته اش می نویسد:‌

«اگرچه ویژگی تازه برای کاربران حرفه ای که به عکاسی علاقه دارند جذاب است، اما دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس هنوز عامل تحریک کننده ای برای کاربران عام نیست. هزینه بالای این ماژول (بین ۳۰ الی ۴۰ دلار آمریکا) نیز موجب می گردد تا اپل آن را به شکل اختصاصی برای آیفون گران تر خود در نظر گیرد. انتظار داریم در سال آینده تنها مدل حرفه ای تر از آیفون به این ویژگی مجهز شده باشد.»

تحلیلگر مذکور برای دوربین دوگانه در آیفون سال ۲۰۱۷، پیش بینی هایی هم دارد. برای مثال می گوید که در سال آینده هر دو دوربین آیفون بعدی به لرزشگیر اپتیکال مجهز می شوند. در حال حاضر آیفون ۷ پلاس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می برد که یکی دارای لنز واید بوده و دیگری مجهز به یک لنز تله است.

iphone_7_plus_dual_camera-w600

در دوربینی که از لنز واید بهره می برد، اپل یک موتور لرزشگیر اپتیکال را به کار گرفته تا ثبت تصاویر یا ویدیوها بدون لرزش انجام شود در حالی که دوربین دیگر که لنز تله دارد، از این ویژگی برخوردار نیست. در صورتی که OIS به هر دو دوربین آیفون پلاس بعدی راه پیدا کند، کیفیت زوم اپتیکال و دیجیتالی آن نیز افزایش خواهد یافت.

قاعدتاً سال آینده باید شاهد چرخه «S» برای آیفون باشیم ولی بر اساس شایعاتی که تا کنون بیشترشان درست بوده اند، اپل قرار است در سال بعدی که تولد ۱۰ سالگی آیفون هم به شمار می رود، این تلفن هوشمند را متحول کرده و یک به روز رسانی ساختاری را برای آن فراهم کند. این در حالیست که چرخه های S، صرفاً شامل به روز رسانی داخلی هستند و به طور کلی باید دید اپل در سال ۲۰۱۷ چه برنامه ای برای موبایلی دارد که با تکرار خود، کم کم در حال از دست دادن محبوبیت خود است.

این احتمال وجود دارد که اپل در سال آینده از نام «آیفون ۸» یا «آیفون X» استفاده کند. گفته می شود که این آیفون نمایشگری بدون حاشیه و سرتاسری در پنل جلویی موبایل خواهد داشت و البته نوع خود صفحه نمایش هم OLED است. از قرار معلوم در این موبایل، کلید فیزیکی Home به طور کامل حذف می گردد. در کنار این موارد اپل احتمالاً ویژگی شارژ بی سیم و همچنین اسکنر عنبیه چشم را به آن اضافه می کند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا