چهار سرطان شایع زنان را بشناسید

موبنا – برخی از انواع سرطان ها شیوع بیشتری در بین زنان دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود. سرطان سینه نرخ ابتلا به سرطان سینه در بین زنان در کشورهای پیشرفته به دلیل فاکتورهای نظیر رژیم غذایی و مصرف الکل بسیار بالاتر است. به عنوان مثال در آمریکا، نرخ ابتلا به سرطان …

موبنا – برخی از انواع سرطان ها شیوع بیشتری در بین زنان دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سرطان سینه

نرخ ابتلا به سرطان سینه در بین زنان در کشورهای پیشرفته به دلیل فاکتورهای نظیر رژیم غذایی و مصرف الکل بسیار بالاتر است. به عنوان مثال در آمریکا، نرخ ابتلا به سرطان سینه ۲۶ درصد از موارد ابتلا به سرطان در زنان را شامل می شود و از هر ۸ زن آمریکایی، یک زن احتمالا به این سرطان مبتلا می شود.

سرطان ریه

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سرطان ریه دومین سرطان متداول و علت اصلی مرگ ناشی از سرطان هم در مردان و هم در زنان است. این بیماری سالانه موجب مرگ ۱۰۶,۴۷۰ زن در آمریکا می شود. سیگار کشیدن علت اصلی سرطان ریه است و بعد از گاز رادون قرار دارد. در بین زنان آمریکایی، از هر ۱۷ نفر یک نفر در طول زندگی اش مبتلا به این سرطان می شود. معمولا این سرطان در بین افراد مسن ۶۵ سال و بالاتر شایع تر است.

سرطان روده

این سرطان سومین سرطان شایع در بین زنان است و غالبا در افراد ۵۰ سال به بالا شیوع بیشتری دارد. این سرطان به دلیل رشد کنترل نشده سلول در روده بزرگ آغاز می شود که در نهایت منجر به رشد تومورهای کوچکی موسوم به پولیپ می شود. معمولا این سرطان در مراحل اولیه تشخیص قابل درمان است.

سرطان آندومتر (غشای داخلی رحم)

سرطان آندومتر یا سرطان دستگاه تناسلی زنان عمدتا بر زنان مسن بعد از سن یائسگی تاثیر می گذارد. متداول ترین علائم این سرطان، خونریزی غیرعادی واژن است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا