تامین اینترنت کشورهای همسایه توسط ایران

موبنا – رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در همایش ایران کانکت از تامین اینترنت کشورهای همسایه در یک سال اخیر خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی در همایش ایران کانکت که روز سه شنبه برگزار شد گفت: “شرکت ارتباطات زیرساخت در یک سال با فراهم آوردن حدود ۶۰۰ گیگابایت ترانزیت بین‌المللی توانسته بیش از ۷۰ …

موبنا – رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در همایش ایران کانکت از تامین اینترنت کشورهای همسایه در یک سال اخیر خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی در همایش ایران کانکت که روز سه شنبه برگزار شد گفت: “شرکت ارتباطات زیرساخت در یک سال با فراهم آوردن حدود ۶۰۰ گیگابایت ترانزیت بین‌المللی توانسته بیش از ۷۰ درصد ظرفیت کشور عراق و حدود ۳۰ درصد بازار افغانستان و ۱۰۰ درصد ارتباطات آذربایجان را فراهم کند.”
وی با بیان اینکه امروزه ارتباطات عنصر مهم و زیرساخت اصلی همه ابعاد زندگی بشری از سبک زندگی تا تجارت آنلاین و توانمندسازی دولت‌ها در حکومت است، افزود: ما افراد حاضر در این جمع سهم مهمی در بهبود زندگی انواع بشر داریم و برقراری ارتباطاتی با تاخیر کمتر و ضریب دسترسی بالاتر بخش مهمی از وظیفه ما است.
جهرمی در این همایش نیز اذعان کرد: امروزه بیش از یک سوم جمعیت جهان در کشورهای شرقی هستند اما بیش از نیمی از مراکز داده موثر جهان در اروپا قرار دارد که این واقعیت به یک بازار بزرگ اشاره می‌کند و در سال‌های گذشته برای این بازار سرمایه گذاری بسیاری از طریق مسیرهای کابل دریایی که از شرق آغاز شده و به اروپا ختم می‌شود صورت گرفته است.
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه با بیان اینکه این مسیرها خدمت بزرگی به بشر کرده اما امروزه با مشکلاتی دست به گریبان است، افزود: طول مسیر زیاد، تاخیر حادث شده از آن، مدت زمان تعمیر بالا در صورت وقوع قطعی و هزینه بالا از جمله این مشکلات هستند. بنابراین تلاش‌هایی برای ایجاد رقابت با مسیرهای دریایی آغاز شده و در حال حاضر کشور هایی با محوریت کره جنوبی مسیر زمینی را اجرا و با ایجاد مراکزی کیفیت ارتباطات منطقه خود را به طور قابل توجهی بهبود داده‌اند.
جهرمی با بیان اینکه در خاورمیانه هم این پتانسیل وجود دارد، اظهار کرد: امروزه ارتباطات کشورهای همسایه در این منطقه عمدتا در کشورهای اروپایی تبادل می‌شوند و برای مثال اگر شهروندی در پاکستان بخواهد تبادل اطلاعات با یک شهروند ایرانی داشته باشد سوئیچ اطلاعات در فرانکفورت آلمان انجام می‌شود که هزینه زیاد و کیفیت پایینی دارد.
وی با اشاره به نقش شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: این شرکت با درک این واقعیت تصمیم گرفته تا با اعلام بندر چابهار به عنوان منطقه آزاد هزینه LANDING و INTER CONNECTION را به نزدیک صفر رسانده و چابهار را به عنوان یک گزینه برای تبادلات آسان و ارزان و با کیفیت منطقه معرفی کند.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ممتاز ایران از طریق دو مسیر، یک ارتباط کامل RING در مرزهای کشور پدید آمده که می‌تواند با قیمت رقابتی و کیفیت مناسب دسترسی همسایگان را به این امکان فراهم آورد. امروز ظرفیت از جنوب به شمال از طریق بوشهر، بندرعباس، جاسک و چابهار به مرزهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه فراهم است و این ظرفیت می‌تواند تا ۴۰ میلی ثانیه کیفیت ارتباطات شرق به غرب را بهبود بخشد و هزینه تمام شده را کاهش داده و ضریب دسترسی را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا