شوک انگلستان به بازار طلا/ افزایش ۹۰۰۰ تومانی نرخ سکه

موبنا – محمد کشتی‌آرای – رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – با اشاره به اینکه از شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته بازار جهانی طلا شرایط ارامی را پشت سر می‌گذاشت، اظهار کرد: قیمت هر انس طلای جهانی تا روز چهارشنبه تقریبا ثابت و حدود ۱۳۲۵ دلار بود. وی ادامه داد: به یکباره چهارشنبه هفته …

موبنا – محمد کشتی‌آرای – رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – با اشاره به اینکه از شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته بازار جهانی طلا شرایط ارامی را پشت سر می‌گذاشت، اظهار کرد: قیمت هر انس طلای جهانی تا روز چهارشنبه تقریبا ثابت و حدود ۱۳۲۵ دلار بود.

وی ادامه داد: به یکباره چهارشنبه هفته گذشته قیمت هر انس طلا ۱۹ دلار افزایش یافت که ناشی از اعلام شاخص‌های اقتصادی در انگلستان بود تا به این ترتیب شوک یکباره ای به بازار طلای جهانی و نیز بازار طلا و سکه داخلی وارد شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت و قیمت سکه نیز با افزایش ۹۰۰۰ تومانی روبرو شد.

کشتی‌آرای با اشاره به اینکه بعد از آمریکا، انگلیس و کانادا جزو کشورهای شاخص اقتصادی به شمار می‌روند بیان کرد: در حالی هفته گذشته با شوک ناگهانی بازار طلا و سکه روبرو بودیم که این اتفاق ناشی از اعلام شاخص‌های اقتصادی در انگلستان بود و تقاضای اضافی در بازار ارائه نشد و بازار در حالت عادی به سر می‌برد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا