شکر همچنان بدون قیمت ثابت

موبنا – پس از التهاب در بازار قیمت شکر و کمبود، مصرف‌کنندگان با افزاش ناگهانی قیمت این محصول مواجه شدند که علت اصلی این اتفاق، احتکار محصول توسط عمده‌فروشان عنوان شد. علاوه بر این استقبال مناسبی توسط خرده‌فروشان شکر برای خرید این محصول از بورس با نرخ دولتی صورت نگرفت، چرا که هزینه‌ها برای خرده‌فروشان …

موبنا – پس از التهاب در بازار قیمت شکر و کمبود، مصرف‌کنندگان با افزاش ناگهانی قیمت این محصول مواجه شدند که علت اصلی این اتفاق، احتکار محصول توسط عمده‌فروشان عنوان شد. علاوه بر این استقبال مناسبی توسط خرده‌فروشان شکر برای خرید این محصول از بورس با نرخ دولتی صورت نگرفت، چرا که هزینه‌ها برای خرده‌فروشان گزاف تمام‌ می‌شود.

سعید درخشانی – رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی – در این باره به ایسنا گفت:‌ فضای بازار شکر تقریبا آرام شده است و در حال حاضر هر کیلوگرم از این محصول تا ۳۵۰۰ تومان به مصرف کننده به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: پیش از این به دلیل مشکلات به وجود آمده در بازار شکر با کمبودهایی مواجه شده بودیم و هیچ فروشنده‌ای مایل نبود با خرید هر کیلوگرم شکر به قیمت ۲۸۰۰ تومان، آن‌ را به قیمت ۳۰۰۰ تومان بفروشد؛ بنابراین با عدم ثبات قیمت فروش شکر در بازار مواجه شده بودیم و در حال حاضر نیز کماکان قیمت‌ها ثابت نیست.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم شکر ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان از سوی مغازه‌داران خریداری می‌شود، گفت: هرکیلوگرم از این محصول تا ۳۵۰۰ تومان به مشتریان فروخته می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده که قبل از این، قیمت خرید هر کیلوگرم شکر ۲۵۵۰ تومان برای فروشندگان بود و در نهایت باید به قیمت ۲۸۰۰ تومان به دست مشتری می‌رسید. در حالی که این اتفاق رخ نداد و کسی حاضر نبود با قیمت‌های اشاره شده خرید و فروش شکر را انجام دهد؛ بنابراین با نوسان در قیمت این محصول مواجه شده بودیم و کسی حاضر به فروش نبود.

نوشته های مشابه

به گزارش ایسنا، قیمت ۳۵۰۰ تومان با عنوان حداکثر هر کیلوگرم شکر در حالی عنوان شده که شاهد فروش هرکیلوگرم از این محصول در برخی نقاط تهران تا ۳۸۰۰ تومان هستیم.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا