تقاوت میان استاندارد ضدآب IP67 در آیفون ۷ و IP68 در Galaxy S7

موبنا، رضا خواجه‌وند – یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار گرفته شده در مدل جدید گوشی هوشمند اپل استاندارد IP67 بود تا این محصول به صورت ضدآب و ضد گردوغبار در اختیار کاربران قرار بگیرد. عبارت IP مخفف دو کلمه Ingress Protection و به معنی محافظت در برابر نفوذ است. یکی از مهم‌ترین رقبای کنونی …

موبنا، رضا خواجه‌وند – یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار گرفته شده در مدل جدید گوشی هوشمند اپل استاندارد IP67 بود تا این محصول به صورت ضدآب و ضد گردوغبار در اختیار کاربران قرار بگیرد. عبارت IP مخفف دو کلمه Ingress Protection و به معنی محافظت در برابر نفوذ است.

یکی از مهم‌ترین رقبای کنونی آیفون ۷ اپل با نام Galaxy S7 در شرکت سامسونگ ساخته می‌شود که استاندارد IP68 دارد و نحوه نامگذاری آن نشان می‌دهد که این محصول استاندارد پیشرفته‌تر دارد.

در این استاندارد پس از عبارت IP از دو عدد استفاده شده است که هر کدام از آنها جداگانه بررسی می‌شوند. عدد اول که در این دو گوشی ۶ است، میزان مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار را مشخص می‌کند. در سطح مقاومت برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار هر دو گوشی هوشمند آیفون ۷ اپل و Galaxy S7 سامسونگ توانایی مشابه دارند.

iphone-water-2

عدد دوم که در این استاندارد به کار گرفته شده است، میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب را مشخص می‌کند. برای آیفون ۷ عدد ۷ در نظر گرفته شده است که می‌توان آن را مناسب دانست. با این استاندارد می‌توان گفت اگر آیفون به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب باقی بماند، هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

ولی برای گوشی هوشمند Galaxy S7 سامسونگ عدد ۸ در نظر گرفته شده است. سامسونگ در تبلیغات خود می‌گوید اگر کاربران به مدت ۳۰ دقیقه این گوشی هوشمند را در عمق ۱.۵ متری آب رها کنند، مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا