ارتباط میزان بالای تیروئید و مرگ قلبی ناگهانی

موبنا – دکتر لایال چاکر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اراسموس هلند، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد ریسک مرگ قلبی ناگهانی با میزان بالاتر هورمون تیروئید افزایش می یابد.» مرگ ناگهانی قلبی زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب فرد به دلیل عملکرد بد سیستم الکتریکی که ضربان قلب را …

موبنا – دکتر لایال چاکر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اراسموس هلند، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد ریسک مرگ قلبی ناگهانی با میزان بالاتر هورمون تیروئید افزایش می یابد.»

مرگ ناگهانی قلبی زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب فرد به دلیل عملکرد بد سیستم الکتریکی که ضربان قلب را هدایت می کند، متوقف می شود.

محققان دریافتند افراد دارای میزان بالای هورمون تیروئید در انتهای بالای محدوده نرمال، ۲.۵ برابر بیشتر از افراد در انتهای پایین تر این محدوده در معرض مرگ ناشی از مرگ قلبی ناگهانی قرار دارند.

بعلاوه، طبق این گزارش ریسک ۱۰ ساله مرگ قلبی ناگهانی در بین افراد دارای میزان بالای هورمون تیروئید ۴ برابر بیشتر است- در حدود ۴ درصد در مقابل ۱ درصد افراد دارای میزان پایین تر هورمون تیروئید.

به گفته محققان، ارتباط احتمالی بین میزان بالاتر از حد نرمال هورمون تیروئید و مرگ قلبی ناگهانی کاملا جدید است.

در گزارش این تیم تحقیق آمده است: «ما می دانیم که هورمون تیروئید اضافی، ضربان قلب را تسریع می کند. در نتیجه متابولیسم سریع تر و بیشتر می شود. به عبارتی موتور بدن داغ می کند.»

بیش از نیمی از تمامی مرگ های قلبی ناشی از مرگ قلبی ناگهانی است. اکثر اوقات قربانیان دارای علائم قبلی بیماری قلبی نیستند اما به یکباره دچار مرگ قلبی می شوند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا