خداحافظی رنو با موتورهای دیزلی

موبنا – منابع آگاه به رویترز گفتند این ارزیابی در یک نشست داخلی این خودروساز فرانسوی پیش از تعطیلات تابستانی انجام شده است و نشان می دهد چگونه یک سال پس از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا، سخت گیری رگولاتورها خودروسازان اروپایی را ناچار می کند در طرحهای …

موبنا – منابع آگاه به رویترز گفتند این ارزیابی در یک نشست داخلی این خودروساز فرانسوی پیش از تعطیلات تابستانی انجام شده است و نشان می دهد چگونه یک سال پس از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا، سخت گیری رگولاتورها خودروسازان اروپایی را ناچار می کند در طرحهای استراتژیک خود تجدیدنظر کنند.

رنو و پژو در فناوری دیزلی سرمایه گذاری بالایی کرده اند و پس از افشای رسوایی فولکس واگن تلاش کردند از آینده این فناوری دفاع کنند اما در نشست ژوییه، تیه‌ری بولور، مدیر رقابت پذیری رنو گفت: چشم انداز سرمایه گذاری دیزلی به میزان چشمگیری افول کرده است و معلوم نیست دیزل دوام بیاورد.

به گفته منابع آگاه، مدیر رقابت پذیری رنو گفته است استانداردها و روشهای تست سخت گیرانه‌تر، هزینه‌های فناوری را به سطحی افزایش خواهد داد که دیزل را از بازار حذف می کند.

موتورهای دیزلی گرانتر از مدلهای بنزینی بوده اما کارآمدتر از آنها هستند. این موتورها پیش از افشای رسوایی فولکس واگن، به دلیل هزینه‌های بالایی که داشتند از خودروهای کوچک رنو مانند تویینگو حذف شدند.

رنو اکنون پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۰ که مقررات آلایندگی یورو ۶ سخت گیرانه می شود، دیزل از سایر خودروها مانند خودروی ساب کامپکت کلیو و مدلهای سی مانند هاچ بک مگان حذف خواهد شد.

بیش از ۶۰ درصد از ۱.۶ میلیون خودرویی که رنو سال گذشته در اروپا فروخت، دیزلی بودند.

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن در ماه ژوئن اظهار کرد این شرکت اکنون به این فکر می کند که آیا منطقی است همچنان پول زیادی را صرف توسعه بیشتر فناوری دیزل کند.

از سال ۲۰۱۹ مقررات اروپایی سخت گیرانه برای موتورهای دیزلی شامل سنجش آلایندگی در شرایط رانندگی دنیای واقعی است که رعایت استانداردهای جدید را دشوارتر می کند.

با ادامه پس لرزه‌های تقلب فولکس واگن، رنو از سوی مقامات فرانسوی به دلیل آمار آلایندگی مشکوکی که ارایه کرده است، تحت تحقیقات قرار دارد.

بر اساس تستهای جاده ای فرانسه از ۱۰۰ خودرو، خودروهای دیزلی رنو و نیسان هشت برابر سطح مجاز اکسید نیتروژن منتشر می کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا