تشخیص اختلال دو قطبی با یک آزمایش خون ساده

موبنا – به گزارش انگجت، اینترلوکین ۶ (Interleukin 6)یکی از اینترلوکین‌های مهم بدن است که از گلبولهای سفید ترشح می‌شود و در پاسخ‌های التهابی و ایمنی نقش دارد. محققان ارتباط احتمالی بین اختلال دوقطبی و استفاده از نشانگرهای خاص خون را کشف کرده اند. این پژوهش که توسط محققان بریتانیایی صورت گرفته در زمانی آغاز …

موبنا – به گزارش انگجت، اینترلوکین ۶ (Interleukin 6)یکی از اینترلوکین‌های مهم بدن است که از گلبولهای سفید ترشح می‌شود و در پاسخ‌های التهابی و ایمنی نقش دارد.

محققان ارتباط احتمالی بین اختلال دوقطبی و استفاده از نشانگرهای خاص خون را کشف کرده اند.

این پژوهش که توسط محققان بریتانیایی صورت گرفته در زمانی آغاز شد که بچه ها ۹ ساله بودند. در آن زمان سطح اینترلوکین ۶ در خون این کودکان اندازه گیری شد و بعدها زمانیکه این کودکان به سن ۲۲ سالگی رسیده بودند مشخص شد که سطح بالای IL-6 در دوران کودکی نشان دهنده علائم جنون(افسردگی و روان پریشی) در مراحل بعدی زندگی هستند که می‌تواند به اختلال دو قطبی منجر شود.

نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد که ارتباط بین این عامل و بیماری‌ها زمانی قوی‌تر شده که عواملی مانند جنسیت، قومیت و موقعیت اجتماعی و اقتصادی نیز در نظر گرفته می‌شود.

IL-6 به طور طبیعی توسط بدن در زمان ورزش‌های هوازی، تب، عفونت و آسیب‌های دیگر تولید می‌شود.

این ماده شیمیایی می‌تواند عملکرد مغز را تغییر دهد و به طور خاص بر منطقه کمربند قدامی subgenual که مسئول اضطراب، حافظه، خلق و خوی، خواب و عزت نفس است تاثیر می‌گذارد.

درمان مناطق آسیب دیده مغز بر اثر این ماده شیمیایی می‌تواند به کاهش اثرات اختلال دو قطبی کمک کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا