سزارین خطر چاقی نوزاد را افزایش می‌دهد

موبنا – در این بررسی محققان آمریکایی در مقایسه بین نوزادانی که به صورت طبیعی به دنیا آمده با کودکان متولد شده به روش سزارین دریافتند خطر چاقی در نوزادان گروه دوم بیشتر است. «جرج چاوارو» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه هاروارد گفت: زایمان به روش سزارین بدون شک عمل ضروری و نجات دهنده …

موبنا – در این بررسی محققان آمریکایی در مقایسه بین نوزادانی که به صورت طبیعی به دنیا آمده با کودکان متولد شده به روش سزارین دریافتند خطر چاقی در نوزادان گروه دوم بیشتر است.

«جرج چاوارو» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه هاروارد گفت: زایمان به روش سزارین بدون شک عمل ضروری و نجات دهنده جان مادر و نوزاد در بسیاری از موارد است اما این روش می‌تواند خطرات شناخته شده‌ای را متوجه آنان کند. یافته‌های ما نشان می‌دهد خطر چاقی در نوزادان یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود.

در این بررسی اطلاعات جمع آوری شده طی ۱۶ سال از بیش از ۲۲ هزار فرد جوان حاکی از آن بود که زایمان به روش سزارین با افزایش ۱۵ درصدی خطر ابتلا به چاقی در کودکان همراه است. همچنین در بین اعضای خانواده، کودکانی که به طور سزارین متولد شده‌اند ۴۶ درصد بیشتر از دیگر خواهر و برادرانشان احتمال دارد دچار چاقی شوند.

به گزارش شینهوا، این محقق همچنین افزود: یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد ارتباط بین زایمان به روش سزارین با خطر ابتلا به چاقی موضوعی واقعی و جدی است.

نوشته های مشابه
 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا