اشتغال زنان مردان را خانه نشین نمی‌کند!

موبنا – حمید حاج اسماعیلی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین تاثیر اشتغال زنان بر فضای کسب و کار مردان گفت: زنان در هیچ کجای دنیا از مردان تفکیک نشده‌اند و آمارها در کشور ما نیز نشان می‌دهد حضور زنان در بخش‌های خدماتی بیشترو موثرتر بوده است. …

موبنا – حمید حاج اسماعیلی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین تاثیر اشتغال زنان بر فضای کسب و کار مردان گفت: زنان در هیچ کجای دنیا از مردان تفکیک نشده‌اند و آمارها در کشور ما نیز نشان می‌دهد حضور زنان در بخش‌های خدماتی بیشترو موثرتر بوده است.

وی گفت: در گذشته این دیدگاه سنتی وجود داشت که دختران تا سنی درس بخوانند و بعد منتظر بمانند تا فرد ایده‌آل شان بیاید و ازدواج کنند ولی امروز این دیدگاه پذیرفته شده نیست و شرایطی که دنیای مدرنیته در بسیاری از کشورها به وجود آورده باعث شده تا نوع نگاه و انتظارات متفاوتی از زنان را شاهد باشیم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید با تفکیک مرز خانواده بازنگری و بازتعریف جدیدی از اشتغال زنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شکی نیست که خانواده مورد احترام تمام جوامع بشری است ولی آیا حضور زنان در جامعه و توجه به خواسته‌های آنان یک مانع جدی است؟

وی تاکید کرد: بسیاری از زنان درس می‌خوانند و تحصیلات خود را تا سطوح بالا ادامه می‌دهند تا هم موقعیت اجتماعی خود را حفظ کنند و هم در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

حاج اسماعیلی افزود: امروز آمارها حاکی از آن است که زنان و دختران در ورود به دانشگاهها از مردان پیشی گرفته‌اند و تلاش آنها برای داشتن شغل، جهت استقلال مالی و به دست آوردن سهم خود از بازار کار است.

به گفته وی ایجاد محدودیت مانع حضور زنان در اجتماع نمی‌شود و باید توجه جدی به جایگاه زنان صورت گیرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا