باروری ابرها ۹ میلیارد تومان آب می‌خورد

موبنا – محمد مهدی جوادیان‌زاده – مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها – در خصوص آخرین وضعیت انجام طرح باروری ابرها، گفت: هنوز هیچ اعتباری به این مرکز تخصیص نیافته، اما اگر اعتبارات به زودی تخصیص یابد از ۱۵ آبان‌ماه کار باروری ابرها را آغاز خواهیم کرد. وی ادامه داد: تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی برای …

موبنا – محمد مهدی جوادیان‌زاده – مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها – در خصوص آخرین وضعیت انجام طرح باروری ابرها، گفت: هنوز هیچ اعتباری به این مرکز تخصیص نیافته، اما اگر اعتبارات به زودی تخصیص یابد از ۱۵ آبان‌ماه کار باروری ابرها را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی برای تخصیص اعتبارات صورت گرفته که متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌بخش نبوده است، اما امیدواریم که این اعتبارات تا قبل از آبان‌ماه تخصیص یابد، چرا که در غیر این صورت باید انجام پروژه را به تعویق بیندازیم.

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اعتبار لازم برای انجام این کار را ۹.۵ میلیارد تومان دانست و گفت: برای دریافت یک هواپیما به منظور باروری ابرها نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم که با لحاظ سوخت، بیمه و هزینه‌های دیگر یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان هزینه برای موسسه به همراه دارد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: با توجه به این‌که شش ماه عملیات باروری ابرها انجام می‌شود نیازمند حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این طرح هستیم.

وی با بیان این‌که باروری ابرها می‌تواند در منطقه هدف ۱۰ تا ۱۵ درصد در میزان بارندگی‌ها تاثیر بگذارد، اظهار کرد: اگر اعتبار لازم تخصیص یابد کارهای پروژه باروری ابرها را آغاز خواهیم کرد که تاکنون نیز قول‌هایی برای پرداخت اعتبارات از سوی مسوولان داده شده است، لذا امیدواریم که بتوانیم تا قبل از آبان‌ماه اعتبارات لازم را دریافت کنیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا