رفع تیرگی و پف زیر چشم با طب اسلامی

موبنا – محمد امین افرا اظهار کرد: پف زیر چشم می‌تواند نتیجه خواب زیاد، بلغمی شدن بدن، رطوبت بالای بدن، تغذیه سرد، کم‌کاری احتمالی تیروئید و عفونت احتمالی باشد. وی به مصرف غذاهای پرنمک در روز اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای پرنمک در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود و همچنین عدم تحرک …

موبنا – محمد امین افرا اظهار کرد: پف زیر چشم می‌تواند نتیجه خواب زیاد، بلغمی شدن بدن، رطوبت بالای بدن، تغذیه سرد، کم‌کاری احتمالی تیروئید و عفونت احتمالی باشد.

وی به مصرف غذاهای پرنمک در روز اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای پرنمک در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود و همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن نیز از دلایل پف زیر چشم عنوان شده است.

این محقق طب اسلامی، مصرف غذاهایی با طبع گرم مانند خرما و معجون‌های رفع بلغم‌زا را برای درمان پف زیر چشم مناسب دانست و گفت: روغن سیاه‌دانه، بادام تلخ و شتر مرغ، دانه اسپند همراه غلاف آن برای درمان این عارضه مناسب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسپند به صورت دانه‌های بیرون آمده از غلاف فشار خون را بالا می‌برد بنابراین بهتر است آن را به همراه غلاف و به صورت قرص مصرف کرد.

نوشته های مشابه

افرا تیرگی دور چشم را نیز نتیجه سودایی شدن و خشک شدن بدن و ضعف کلیه‌ها دانست و گفت: برای درمان تیرگی دور چشم نیز لازم است از سنجد، زردک (هویج سنتی)، شربت آب عسل و سیاه‌دانه همراه با عسل استفاده کرد.

این محقق طب اسلامی افزود: غذاهای سرد و خشک و انواع سرخ‌کردنی‌ها باعث تشدید تیرگی دور چشم می‌شود و لازم است از مصرف آن‌ها اجتناب کرد.

وی شستشوی صورت با صابون‌های سنتی را مناسب برای تیرگی و پیری پوست دانست و تصریح کرد: شستشوی صورت با صابون‌های سنتی مجاری پوست برای تنفس را باز می‌کند.

افرا در پایان خاطرنشان کرد: حجامت به صورت سنتی همراه آتش و ایجاد خلاء و مکش نیز در رفع پف دور چشم و تیرگی آن موثر است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا