اپل فناوری اختصاصی خود را برای ساخت هدفون بیسیم جایگزین بلوتوث کرده است

موبنا – آقای Ming-Chi Kuo می گوید از آنجایی که اپل بلوتوث را به شکل مرسوم در تلفن های هوشمند خود مورد استفاده قرار نمی دهد، یک چیپ مشابه را به عنوان جایگزین طراحی کرده که مصرف انرژی چندانی هم نداشته باشد. وی همچنین اضافه می کند که اپل در مورد میزان مصرف انرژی در …

موبنا – آقای Ming-Chi Kuo می گوید از آنجایی که اپل بلوتوث را به شکل مرسوم در تلفن های هوشمند خود مورد استفاده قرار نمی دهد، یک چیپ مشابه را به عنوان جایگزین طراحی کرده که مصرف انرژی چندانی هم نداشته باشد.

وی همچنین اضافه می کند که اپل در مورد میزان مصرف انرژی در محصولاتش بسیار حساس است و به همین دلیل امکان دارد فناوری بلوتوث را از این نظر برای خود مناسب تشخیص نداده باشد.

علاوه بر این بد نیست اشاره کنیم که پیشتر هم شایعاتی منتشر شده بود که اذعان داشت اپل هدفون های بی سیم خود را با نام AirPod در دست توسعه دارد.

البته لازم است توجه داشته باشید که این هدفون های بی سیم قرار نیست درون جعبه ی آیفون ۷ قرار گرفته باشند و به شکل جداگانه به فروش خواهند رسید.

اپل از طرف دیگر جک ۳.۵ میلی متری هدفون را از آیفون های بعدی کنار گذاشته و قصد دارد هدفون هایی همراه آن عرضه کند که از طریق درگاه لایتنینگ به تلفن هوشمندش متصل می شوند.

این شرکت دارندگان هدفون های معمولی را هم فراموش نکرده و یک تبدیل جک ۳.۵ میلی متری به لایتینگ نیز همراه با آیفون ۷ ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این گفته می شود که اپل کاربران علاقه مند به محصولات گران قیمت و رده بالا را به عنوان جامعه ی مخاطب هدفون بی سیم جدید خود در نظر گرفته و هدفون های بی سیم بیتس از این به بعد به عنوان محصولات میان رده عرضه خواهند شد.

البته به قیمت دقیق هدفون جدید اشاره ای نشده، اما برای مقایسه این موضوع را در نظر بگیرید که هدفون های سیم دار و رده بالای این شرکت که EarPod نام دارند با قیمت ۷۹ دلار به فروش می رسند، در حالی که هدفون های معمولی استاندارد اپل تنها ۲۹ دلار قیمت دارند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که هرچند هدفون های بلوتوث کاربر را از دردسر گره خوردن سیم رها می کنند، اما در عین حال از معضلاتی نیز برخوردار هستند و احتمالاً همین موضوع اپل را به توسعه ی فناوری اختصاصی خود تشویق کرده است.

برای نمونه pair یا جفت کردن ابزارهای بلوتوث گاهی با دردسر انجام می گیرد. علاوه بر این اگر بخواهید یک هدفون بلوتوث با کیفیت صدای عالی در اختیار داشته باشید، لازم است هزینه ی زیادی صرف کنید و نمی توانید با کمتر از ۲۰۰ دلار به چنین محصولی دست یابید.

حالا تنها کافی است چند ساعت باقی مانده را نیز منتظر بمانیم تا با رونمایی از آیفون های جدید، جزئیات در مورد راه حل ابتکاری اپل در این زمینه روشن گردد.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا